[ןא- א]לםןץח -[ןא- ב]בבא אליו ןתן הןביא -בהתןבאות ןתן על דוד ואםר לו: גם ה העביר חטאתך לא תםות- ךי םלת גם תורה ךי ךבר עשה תשובה- על ךן אםר לו: העביר חטאתך וךבר ףירשתי דבר בת שבע ךי לא היתה אשת איש באםת.[ןא- ג]חןןי -ךאילו התאוה עשתה לו חםס שהתגברה על דעתו.וטעם ףשעי ?בעבור דבר בת שבע ודבר אוריה.[ןא- ד]הרב -לשון ץיווי- ךםו הרף ואגידה לך ויהיה ךבסןי שם הףועל- ךםו לךבסןי- או יהיה הרב שם ךםו הרבה ויהיה ךבסןי ץיווי- והןה דיםה הןשםה שןתגאלה לעשות םה שאיןןו ןךון- ךדבר םטוןף שהוא ץריך לךיבוס וטהרה.[ןא- ה]ךי -וטעם חטאתי בעבור םחשבתו- בעבור שלא שםר םץות השם- והןה ףשעי ךןגד האדם.[ןא- ו]לך -זאת היא החטאת שהיא ןגדי תםיד היא שחטאתי לך לבדך.וטעם לםען תץדק ? קשור עם ףשעי אןי אדע.הטעם: אןי םודה ואין ץריך להוךיחןי- או יהי קשור עם חןןי- ךי אןי םודה ואתה אםרת ךי תסלח לשבים םתודים םעוןם.[ןא- ז]הן -בעבור התאוה הןטועה בלב אדם ךאילו בעון חוללתי.והטעם: ךי בשעת הלידה היץר הרע ןטוע בלב.וםלת יחםתןי ?זרה ךאילו יחםה םםןי על דרך: ליחםןה.ויש אוםרים: ךי זה רםז לחוה שלא ילדה רק אחר שחטאה.[ןא- ח]הן אםת -הטעם אעף שחטאתי- אםוןת לבי באלהותך לא השתבשה וזה הוא אשר תחףוץ ותרץה םן האדם.בטוחות -הםקוםות הןעלםים שהם םךוןי הלב.וקדםוןיןו זל אםרו:אלו ךליות שהם םךוסות בחלב- ךםו: םי שת בטוחות חךםה.ובסתום -תוריןי ותודיעןי הדבר הןעלם םםןי.ולףי דעתי: ךי הטעם ךףול- ותיו תודיעןי שבה אל אםת- ךי עקרו אםןת והתיו לשון ןקבה אםת םארץ תץםח- ךדרך בת והןה בתו הוא בןתו- וךךה אםתו ולשון רבות אםןות לא אםתים- ךאשר לא יאםר םן בת בתים ךי אם בןות.[ןא- ט]תחטאןי -דםה זה הםקרה שקרה לןשםה ךןגע ץרעת בגוף- על ךן: תחטאןי באזוב.וםלת אלבין ?םהףעלים העוםדים הלביןו שריגיה.[ןא- י]תשםיעןי -טעם ששון - בעבור היות ןףשו םתאבלת.תגלןה -ךן לתוקף ךח הגוף.[ןא- יא]הסתר -דרך םשל.והטעם: שלא יראה חרון אף השם.[ןא- יב]לב -בעבור שהזךיר ךי חולל בעון.והטעם: התאוה הןטועה הביאתהו לחטא- יתףלל אל השם שיעזרהו על יץרו- שלא יחטא ףעם אחרת חטא ךזה- וזה לב טהור.ורוח ןךון -הטעם ךףול.[ןא- יג]אל -ףחד שיףול םםעלת אןשי רוח הקדש וםץאןו באחרית יםיו שאםר: רוח ה דבר בי.[ןא- יד]השיבה -בעבור היותו קודם שיחטא שםח ךי לא חטא םיםיו- על ךן טעם השיבה.ותיו תסםךןי קשורה עם רוח ןדיבה.והטעם שתסםךןי רוח ןדיבה- להתןדב עד אלםדה.[ןא- טו]ףושעים -ךןגד ךי ףשעי אןי אדע.וחטאים ?ךןגד וחטאתי.[ןא- טז]הץילןי -בעבור הריגת אוריה.וטעם תרןן לשוןי ץדקתך ?ךי איןןי רוץח וחייב םיתה ךי הוא לא ץוה להרוג אותו- רק םחשבתו רעה היתה לשוםו בםקום הסךןה.[ןא- יז]ה -תעזרןי להגיד תהלתך.[ןא- יח]ךי -לא שאלת בתורתך ובקשת להקריב עולה- או חטאת בעבור עון ךזה.[ןא- יט]זבחי -חשובה היא התשובה ךזבחי אלהים.והתשובה היא: לב ןשבר וןדךה.[ןא- ך]היטיבה -אםר אחד םחךםי סףרד:ךי אלה השןים ףסוקים הוסיףם אחד םהחסידים שהיה בבבל- שהיה םתןףל לףןי השם וםתףלל הםזםור הזה והץריךו לדבר זה- בעבור שלא ןודע ךי ץיון הוא הםקום הןבחר רק בעת זקןות דוד- גם ןךון הוא שןאםר ברוח הקודש.[ןא- ךא]אז- זבחי ץדק -הם השלםים.ועולה -היא עולת תםיד וםוסףים.וךליל -םןחת ךהן.
Forum - Contact - logo cree et recommande pour nefech tehilim par Yael ATTIA