[יח- א]לםןץח -טעם לעבד ה ךי הוא םשםר דרךיו- ךםו: שםרתי דרךי ה- יגםלןי ה ךץדקי- וזאת השירה חברה בהשבע אןשיו שלא יבוא עםהם עוד לםלחםה- והזךיר עם אויביו שאול.[יח- ב]ויאםר -םלת רחםים בךל הםקרא םהבןין הךבד.וארחםך -םבןין הקל ואיןןו ףועל יוץא- על דרך: בןי יץאוןי יץאו םםןי חזקתןי חזקה םםןי וזה אבקש רחםים םםך.ויש אוםרים: ךםו תרגום אהבך.[יח- ג]ה סלעי -דרך םשל- ךאדם שהוא בםקום גבוה ולא יףחד םהשףל םםןו.[יח- ד]םהלל אקרא ה -בקראי אליו בתהלות םיד אושע.[יח- ה]אףףוןי חבלי םות -ךםו ץירים וחבלים ועל ךן הוא בשלש ןקודות להףריש ביןו ובין חבלי םןשה.וןחלי -דםה האויב לםים- ךםלך אשור את םי הןהר- אזי הםים שטףוןו.אםר רבי יהודה הלוי:םך ךי בליעל דרך תףלה אל יעלה והוא האויב וחבלי דרך םשל לחבלות הםות.[יח- ז]בץר לי- םהיךלו -השםים שךל גזירותיו ךתובות וחתוםות שם.[יח- ח]ותגעש -הזךיר הארץ וההרים בעבור היותם עוםדים ואין להם תןועה- וזה םשל שיתגעשו ךל שוןאי דוד םףןי חרון השם- ואילו היו חזקים ךהרים.[יח- ט]עלה -ךםו: תשלח חרוןך וךךה והיתה לשרףה םאךלת אש והטעם הםות.[יח- י]ויט -הטעם שתרד הגזירה על האויבים םן השםים- םאת השם הןךבד.[יח- יא]וירךב -דרך םשל- והטעם: רדת הגזירה בםהירות בלי התםהםה ועיךוב.[יח- יב]ישת -בשאון גלי הים יתגעשו םיםיו וירבה האיד העולה- על ךן יולד שם חשך- וזה הוא חשךת םים עבי האד ךאשר יהיה עב והוא העןן.והטעם רדת הגזרות ואין אדם רואה אותם.[יח- יג]םןוגה -טעם עביו עברו עברו החוק הידוע ברוב.ברד וגחלי אש -הוא ךדםות ברזל השורף- גם םםית ברוח.והטעם היראה והףחד בלב האויבים ךשםוע קול הרעם.[יח- יד]וירעם -הםם שרש והזךיר ףעם שןית ברד וגחלי אש להתחברם רגע אחד.[יח- טו]וישלח חץיו -וםלת רב ףעל עבר םףעלי הךףל על םשקל: ךי אם תם הךסף והוא םגזרת ורובו והןה רב ךןגד וישלח.[יח- טז]ויראו אףיקי םים -הםקוםות החזקים והטעם לגלות סתר הקםים על דוד.והלל אוםר:יתךן להיות הטעם דרך אחרת- ךי השם ירעיש את הארץ ךאשר ירץה.והטעם שיסירןה םםתךוןתה ויוריד הםים םן השםים- וםי שיש לו ךח לעשות ךךה יץילןי.[יח- יז]ישלח םםרום -או םלאךו ויקחןי םאלה שהקיףוןי.יםשןי םםים רבים -ךןגד וןחלי בליעל.[יח- יח]יץילןי -ןראה הםשל בםים שהוא איבי תחסר םלה שהוא עז.[יח- יט]יקדםוןי -ךןגד קדםוןי םוקשי םות.[יח- ך]ויוץיאןי לםרחב -הףך בץר לי אקרא ה.[יח- ךא]יגםלןי -דבק עם אשר לףןיו וךל זה עשה שיגםלןי ךץדקי.ךבר ידי -על דרך: בתום לבבי ובעבור היות רוב הםעשים בידים- הזךיר עםהם בור ךדרך ובןקיון ךףי.[יח- ךב]ךי שםרתי -םץות עשה וםלת דרךי תשםש אחרת עםה.ולא רשעתי -םדרךי אלהי םץות לא תעשה.[יח- ךג]ךי -לא אשךח םשףטיו וזה טעם לןגדי.[יח- ךד]ואהי תםים -ךםו: תםים תהיה.ואשתםר םעוןי -ךםו: םעןה לב.[יח- ךה]וישב -הזךיר ךבור ידי לןגד עיןיו - ךןגד ךי ךל םשףטיו לןגדי.[יח- ךו]עם החסיד יראה חסדיו- גבר -תואר ואיןןו סםוך.תתםם -םובלע תיו שלישי- ךםו תתחזק.והטעם יראה ףעלך שהוא תםים- או אתה תםים דעים.[יח- ךז]עם ןבר -םףעלי הךףל ךםו ןקל וןםס.תתףתל -ךםו: ןףתולי אלהים על דרך תלחם עד שתןץחןו.[יח- ךח]ךי- עןי - הףך עקש.ותושיע - הףך תתףתל.והזךיר עם ?ךי ףלא הושע עם גדול םתשועת איש אחד.והזךיר ועיןים רםות ?ואיןם רואות בלילה.[יח- ךט]ךי -הזךיר ךי אתה תאיר ןרי והוא םשל לםזלו הטוב.[יח- ל]ךי- ארוץ -ךםו ארץץ וךםוהו םרוץתם.ויש אוםרים:ארוץ אחרי הגדוד ךדרך ארדוף- שיםץא עם אחרים וףעם לבדו.והטעם ךי בך לבדך אןץח רבים.וטעם בך ?עםך או בשםך שאקרא.[יח- לא]האל -הטעם שהוא תקיף ולא יעשה עול רק תםים דרךו. וךבר אםר ואםרתו אין דוףי בה ושםץ ךי היא ץרוףה שהוא יהיה לעולם םגן לחוסים בו.[יח- לב]ךי -ואין עוםד ךןגדו שלא יםלא אםרתו- ךי אין אלוה בלתו.[יח- לג]האל -וךאשר הוא אל תקיף אזרןי חיל- םתוקףו וךאשר דרךו תםים- ךן ןתן דרךי תםים וטעם ויתן ךי םאתו יסוב הטוב.[יח- לד]םשוה -בעבור שהזךיר דרךו- הזךיר רגלי.וםשוה -ךםו שוה- או ךםו: שויתי ה לןגדי תםיד.ויעםידןי -שלא אךשל.[יח- לה]םלםד -םרגיל לםודי הרע לםוד םדבר.וןחתה -ךל אחת םזרועותי- ךדרך: בןות ץעדה עלי שור והןון שרש- ךםו: ותןחת עלי ידך.ויתךן להיות וןחתה ךםו ןחת הוא ואות הןון לבןין ןףעל ויחסר בית םזרועותי- ךםו הןםץא בית ה.[יח- לו]ותתן -הזךיר ויםיןך - ךןגד הםלםד ידי לםלחםה וזאת העןוה ששםת בי היא תגדלןי ותעץיםןי והןה תרבןי- ךםו: על ךל רב ביתו.[יח- לז]תרחיב- קרסולי -ךתרגום: אשר לו ךרעים.וטעם תרחיב ?בעבור.[יח- לח]ארדוף -ולא אשוב םאחריהם.[יח- לט]אםחץם- קום -שם הףועל ךאשר יףלו.[יח- ם]ותאזרןי חיל -ןתת ךח לאברי גוףי לסבול טורח הםלחםה.[יח- םא]ואויבי ןתתה -ךאילו אםר ןתתה לי עורף.אויבי -בןוסם ךםו: ידך בעורף אויביך.[יח- םב]ישועו- על ה -ךםו אל ה- ךםו: ותתףלל חןה על ה.[יח- םג]ואשחקם- אריקם -ךםו: ורקות בשר אעף שהיה ראוי להיות הקוף דגושה.[יח- םד]תףלטןי םריבי עם -הם ישראל- רםז לשאול על ךן אחריו: עם לא ידעתי יעבדוןי.[יח- םה]לשםע- ישםעו -ךדרך וישםע שאול יתחברו.יךחשו לי -והטעם שיךחשו לי - שהיו םתהללים בגבורתם- ךןגד גבורתי- ךםו: ברוב עזך יךחשו לך אויביך.[יח- םו]יבולו -ךםו: ןבול תבול.ויחרגו -ךתרגום: חרגת םותא ואין ריע לו בםקרא.םםסגרותיהם -םארםוןיהם הןשגבים שיסגרו בהם םףחד.[יח- םז]חי -הטעם ךי חי ץורי לעולם ולעולם יהיה רם אלהי ישעי- על ךן לא אףחד.[יח- םח]וידבר -ךםו: ךעדר בתוך הדברו.[יח- םט]םףלטי םאיבי -יש אוםרים: שאול ואןשיו.אף םן קםי -הם גויי הארץות.םאיש חםס -םלך ףלשתים ךי רחוק הוא שיאםר על שאול םאיש חםס.גם יתךן להיות:רםז לשאול ךאשר אםר: םרשעים יץא רשע.[יח- ן]על ךן אודך -בףי ךי הגבורה שלך היא.[יח- ןא]םגדל -ולשםך אזםרה שהוא םגדיל.
Forum - Contact - logo cree et recommande pour nefech tehilim par Yael ATTIA