[עב- א]לשלםה- לםלך ?ן -ןבוא? דוד- או אחד םהםשו??ים על שלםה או על םשיח והוא או? לםד- ךםו בעבו?- ךםו וללוי אם? ךי ?וםיך ואו?יך- לןךח השם.והחל אלהים - בעבו? םשףטיך.והטעם שהשם ן?ן לו ?שו? לעשו? םשףטי אלהים.וךךה וץדק?ך ?ושיהיה שוףט ץדק.[עב- ב]וךךה ףי?וש- ידין.וטעם ועןייך ? שהש?ים- גם העשי?ים י?גב?ו עליהם.[עא- ג]ישאו -הטעם ךי בהיו? הםלך שוףט ץדק י?בה שלום בא?ץ.וטעם ה?ים ?שאין שם יישוב.וטעם בץדקה ?בעבו? הץדקה ישאו ה?ים וגבעו? שלום ךד?ך בבעל ףעו?.ויש אום?ים: ךי בץדקה- ךםו: שלום.[עב- ד]ישףוט -ךד?ך שףטןי אלהים- יעשה להם םשףט. ועושק ?הוא הלוקח הון חבי?ו בם?םה וףי?וי ובס??- ושלםה ב?וב חךם?ו יךי? העושק.[עב- ה]י?אוך -וךאש? ידךא העושק י?אוך ךל העושקים.וטעם עם שםש ?ךל היםים ש?עםוד השםש וךךה ולףןי י?ח- ךד?ך: ידךאום לףןי עש.[עב- ו]י?ד -םא?םוןו אל בי? הםשףט- או י?ד םשףט שהזךי? ישףוט עןיי- ךד?ך יע?וף ךםט?.וםל? גז ?םףעלי הךףל םגז?? לגזוז גזי הםלך.ז?זיף -םלה םא?בע או?יו? אין ?יע לה.וטעםה: ?ווי או שובע.[עב- ז]יף?ח -הםט? יף?יח- על ךן הזךי? יף?ח.והטעם: שי?בו הץדיקים ויף?ח ?וב שלום- או ?וב שלום יהיה ביםיו- עד שלא יהי י?ח.והטעם: ?םיד.[עב- ח]וי?ד -אם על שלםה םים ?סוף. עד ים ?ףלש?ים.וםןה? -זה ף??.ואףסי א?ץ -זה םדב?- והןה הזךי? או?ך א?ץ יש?אל ו?חבה.ואם על הםשיח-םים -הד?וםי הןק?א הים האדום אל ים ץףון- שהוא ים אוקייןוס.וםןה? -ןה? יוץא םעדן שהוא ב?חל? םז?ח ועד אףסי א?ץ- שהוא בסוף םע?ב.[עב- ט]לףןיו- ץיים -השוךןים בא?ץ ץיה.והןךון בעיןי: בעלי הסףיןו? ךאש? ך?וב אח?יו ??שיש ואיים שהוא ךםו איי הים.ו?בי םשה אם?:ךי איים השוךןים עם איה בםדב?.ואיןןו ןךון- וםל? ישיבו שי?ןו זה ?םיד- ךםו: והשיב לםלך יש?אל.ויש אום?ים: ב?שוב? ךל שןה י?ןו םס.[עב- י]אשך? -ךםו םןחה.[עב- יא]ויש?חוו -ף?ט להזךי? םלךי ??שיש ושבא ואח? ךן ךלל ויש?חוו לו ךל םלךים- ךל גוים שהם ?ח? ידיהם.[עב- יב]ךי -הטעם ךי הוא ידין הםלךים גם העםים- והםלך העןי- ךןגד אח? יץילןו.[עב- יג]יחוס -על הדל ואביון םהעםים.[עב- יד]ם?וך -הוא העושק בס??.וחםס -בגלוי- םגז?? ןחםסו עקביך- ואעף שהם אביוןים.וייק? דםם -ךד?ך: דםים לו.והטעם יק?ים הם בעיןיו לא י?ץה שיה?גו על ךן אח?יו -[עב- טו]ויחי -ךל אחד םהם ולא די שיחייהו עד יעשי?הו- וזה טעם וי?ן לו םזהב שבא וי?ףלל בעדו ךל עןי.[עב- טז]יהי -העןי ךףיס? ב? ךםו ףס ידא ךף זו?ע? ב? בא?ץ- או ב?אש ה?ים וי?עש זה הף?י שהוא הב?. והטעם: שיהיה גדול שי?עש ךעץי לבןון.ויץיץו םעי? -ךםו בעי?- הףך והןו?? בבש? ובלחם.ויש אום?ים: ךי ב?- ךםו: ךבו? ידי ואין טעם לו.[עב- יז]יהי שםו -שם שלםה או הםשיח.יןון -בןיין ןףעל- ךםו יךון םגז?? ןין יןוב וי?בה.[עב- יח]ב?וך -אז יאם?ו ךל הגוים: ב?וך השם אלהי יש?אל.וטעם עושה ןףלאו? לבדו- שעשה ?םיד בעבו? יש?אל.[עב- יט]וב?וך -טעם שם ךבודו הוא השם הןךבד שהוא שם העץם- ךי אין לשם שם בךל הלשוןו? שהוא שם העץם ?ק ?וא?- ךםו ה- גם אלהים ושדי ועל ךן ך?וב: זה שםי לעלם- ךי הוא שם אחד לבדו- וךךה ושםו אחד.וטעם ויםלא ךבודו ? ?הל?ו.אםן -םגז?? אםוןה.[עב- ך]ךלו -יש אום?ים: אז יםלאו ?ףלו? בן ישי.ויש אום?ים: ךי ךלו - ךםו ךללו יףייך ואיןןו ןךון.ו? יהודה הלוי אם?:בעבו? שהוא סוף סף?- ך?ב ךן הסוף? ה?אשון ךאש? ןך?וב אןחןו- ב?וך ןו?ן ליעף ךח.
Forum - Contact - logo cree et recommande pour nefech tehilim par Yael ATTIA