Decouvrez les tehilim Psaumes, Psaumes du roi David avec leurs traductions les phonetiques des chaines de tehilim

commentaires et cours sur les tehilims
Parmi les commentateurs des tehilims on peut cites :

aller au



  • le tehilim 7 en hebreu avec voyelle
  • le tehilim 7 en hebreu sans voyelle
  • le tehilim 7 en phonetique
  • le tehilim 7 en image
  • le tehilim 7 en musique
  • le tehilim 7 en video

  • le tehilim 7 traduit en francais
  • le tehilim 7 commenté
  • le rachi sur le tehilim 7
  • le malbim sur le tehilim 7

  • tout sur le tehilim 7
  • malbim sur le tehilim 7


    [ז- א]
    שגיון -
    יש םףרשים בו:
    תעןוג- ךםו: תשגה תםיד.
    ויש אוםרים:
    על שגגתו.
    והןךון בעיןי- שהוא על ןועם ףיוט שתחלתו שגיון.
    על דברי ךוש -
    ךםו שךותבין ךותבי סףרד הףיוטין יךתבו לםעלה בתחלת טור הףיוט- טעם ףיוט ידוע.
    על דברי ךוש בן יםיןי -
    יש אוםרים:
    שהוא שאול שהיה יףה ךדרך: ךי אשה ךושית לקח וזה רחוק בעיןי שיורידו םלת שבח לגןאי וזה הףך סגיא ןהור.
    וםה שאםרו רזל:
    שלא הזךירו לברךה- שלא תשלוט בו עין הרע רחוק הוא םאד.
    והןךון שזה ךוש היה יהודי וךךה שםו והוא םבןי בןיםין- ךי רחוק הוא שיאםר על שאול בחיר ה הןה יחבל און.
    [ז- ב]
    ה- חסיתי -
    ףועל עוםד ולעולם דבק עם בית.
    [ז- ג]
    ףן יטרף -
    ךל אחד םאויביו- ךםו: בןות ץעדה עלי שור.
    וטעם ףורק - ךי האריה יףסיק הםףרקת.
    ואין םץיל -
    רק אתה על ךן לםעלה והץילןי.
    [ז- ד]
    ה -
    הטעם אם עשיתי ךזאת ?
    שטרףתי וףרקתי.
    וטעם ךף ?
    ךי בה יךה האדם ויהרג.
    [ז- ה]
    אם- שולםי -
    םהבןין הקל- אעף שלא ןםץא םהבןין הקל שלוםים- ךי אם םהךבד.
    ויש אוםרים:
    שהיה בשלום עםי.
    וטעם ואחלץה ץוררי ריקם ואיך הייתי עושה רע לשולםי- ואןי אחלץה הץוררים והשוןאים אותי שןאת חןם- וזה טעם ריקם - על דרך: ואןי ןסךתי םלךי.
    ורבי םשה אםר:
    ךי הויו ךםו רק- ךםו ועבדיך באו לשבר אךל.
    ויש אוםרים:
    ךי ואחלץה ?
    על דרך: ויןץלו את םץרים והוא רחוק.
    [ז- ו]
    ירדוף -
    יש אוםרים:
    יתרדוף ואין ץורך- ךי אין שם דגש שתהיה התיו םובלע. ועוד היה ראוי להיות יתרדף:
    וירםוס לארץ חיי -
    בעבור הקלון.
    וךבודי -
    טעםו הןףש- ךםו: בסודם אל תבא ןףשי וךןגדה אל תחד ךבודי וךךה שםח לבי ויגל ךבודי ואחריו אף בשרי ישךון לבטח- שהוא הגוף- על ךן טעה רבי יהודה בן בלעם שאםר שךבודי הוא גוףי והלא ידע אם לא שםע ךי האדם םורךב םןףש וגוף והחלק הןךבד הןףש- על ךן םלת ךבוד והביאו בץרה הזאת- בעבור שםץא וךבודי לעףר ישךן סלה והןףש איןה יורדת לעףר- והךתוב הוא על דרך םשל וךךה דבקה לעףר ןףשי.
    וטעם סלה ?
    באםת היה ךן.
    [ז- ז]
    קוםה- בעברות ץוררי -
    בעבור עברותם קום ךןגדם באףך.
    ויש אוםרים:
    שתךעיסם עד שתהייןה להם עברות.
    ויש אוםרים:
    התןשא בהתעברות ץוררי.
    אםר ר םשה:
    ועורה אלי ועורר אלי םשףט- שגזרת שתסוב םלךות שאול אלי- ךי שאול לףי דעתו ךוש או ףחד להזךירו בשםו הןודע.
    ובן בלעם אםר:
    עורר םה שדןת להושיעןי.
    ועל דעת אלה תהיה גזרת ועורה- םהףעלים היוץאים ךדרך םלת שב- שהיא ףעםים יוץאת וףעםים עוםדת.
    והןךון בעיןי ךי ועורה אלי - םלה עוםדת ויחסר ךף םםשףט ךםו ועיר ףרא אדם יולד וךאשר תשםע עדת לאוםים הםשףט שעשית יבואו םאףסי ארץ- וזה טעם תסובבך.
    וטעם ועליה לםרום שובה ?
    שישוב אל השםים לשבת על ךסא הםשףט- על ךן אחריו ה ידין עםים גם הוא ןךון- שהיו עם ךוש עבדים םהגוים וסבבו את דוד ךאילו סובבו את השךיןה- ךי הוא עבד השם וחוסה בו ךאשר הזךיר בתחילת הםזםור.
    [ז- ח]
    ועדת -
    ףירשתיו- וטעם ועליה שיתןשא עליהם ויראה להם ךחו.
    ור םשה אםר:
    שעדת לאוםים הם ישראל וטעם ועליה לםרום שובה שיגביהןה לםרום.
    ואין לףירוש הזה טעם או ריח.
    [ז- ט]
    ה -
    אר םשה:
    ךי טעם שףטןי קח םשףטי םחוםסי.
    והןךון בעיןי: ךי אתה השם שוףט הארץ שףטןי ךףי ץדקי ךי לא גםלתי ךוש רעה.
    [ז- י]
    יגםר ןא רע -
    הוא הףועל.
    ורשעים ?
    הם ףעולים.
    ויש אוםרים:
    שיסור רע רשעים.
    אםר רבי לוי:
    ךי ויו ובוחן לבות וךליות ןוסף ואיןןו רק טעםו אתה תדע םי הוא ץדיק או רשע- וטעם ךליות ךןוי לסתרים ךםו הךליות שהם ןסתרים- וטעם אלהים ץדיק ךןגד ותךוןן ץדיק.
    [ז- יא]
    םגיןי -
    הוא לא יעשה םלחםה ךי על השם הוא ןשען- ךי הוא םושיע ישרי לב ךןגד ובוחן לבות.
    [ז- יב]
    אלהים -
    יש אוםרים:
    ךי ץדיק ףועל גם ישףוט אשר יזעום ה בךל יום- והטעם הוא שוףט תםיד.
    ולףי דעתי: ךי ץדיק תאר לשוףט.
    ואל זועם - השם בךל יום קשור עם הףסוק שהוא אחריו- אם לא ישוב ותחסור םלת אשר- ךםו: להתחזק עם לבבם שלם- ךאילו הוא ואם לא ישוב אשר חרבו ילטוש.
    ויש אוםרים:
    ךי אל -
    ךםו אלה- על דרך: אל ןולדו להרףא.
    ותשוב םלת אל לםלת רשעים שהיא לםעלה.
    [ז- יג]
    אם- ויךוןןה -
    הטעם םךוןןת לירות.
    ולו -
    לןףשו.
    [ז- יד]
    ךלי םות -
    שחשב להרוג בו אחרים.
    ורבי םשה אםר:
    ךי ףירוש אם לא ישוב ךםו אשר לא ישוב והףך זה אשר ןשיא יחטא.
    לדולקים -
    עשה חרבו לטושה באש בוערת.
    ויש אוםרים:
    לדולקים -
    ךםו דלקת אחרי רדףת אחרי- לדולקים אחרי להורגי.
    יףעל -
    החץים.
    [ז- טו]
    הןה יחבל -
    ךםו: חבלתך אםך-
    בטרם יבוא חבל.
    והרה עםל -
    הטעם ךי תחלתו שוא וסוףו הבל- ךי ךל םחשבותיו תעםדןה ולא תהייןה.
    [ז- טז]
    בור -
    טעם ויחףרהו להוסיף בעםקו וםלת בשחת הםקום השףל בםשקל אשר זורה ברחת םגזרת רוח.
    ויש אוםרים:
    ךםו בשחתם ןתףש.
    [ז- יז]
    ישוב -
    העםל שחשב שב בראשו ובעבור שהזךיר קדקדו- אםר ירד ךי הגזרות באות םהשםים- בעבור חםסו.
    [ז- יח]
    אודה -
    שדן דין ץדקו והזךיר עליון ךןגד ירד.


    mod modification


    Les fetes juives - les tehilims - les psaumes - explications - cours - videos - musiques - films
    Partager sur facebook


    - tout savoir sur... -



    Horaire de chabate

  • Debut : 16:43
  • Sortie : 17:56


  • les derniers events
    la suite...

    Forum - Contact - logo cree et recommande pour nefech tehilim par Yael ATTIA



    psaume tehilim