[ןח- א]לםןץח -[ןח- ב]האםןם אלם -יש אוםרים: ךי אלם קהל- ךםו: םאלםים אלוםים.ור םשה אםר:בעבור שןאלםתם םדבר הץדק הזה- הוא הדבור באםת.[ןח- ג]אף- עולות -ךםו: ועולתה קףץה ףיה בלבבךם העול שתעשו- וזה הםזםור ןאםר על השוףטים.חםס ידיךם -דם השוחד.וטעם תףלסון ?תשקלו אותו עד שלא ירגיש אדם בחםס שתעשו- והטעם תעשו חםס- ךאילו הוא םףולס.[ןח- ד]זורו -ףועל עבר על םשקל: ךי אורו עיןי.והטעם: ךי םעת הולדם הם זרים בתולדתם םשאר הילודים.ותעו -ךףול בטעם.[ןח- ה]חםת -סםוך ולא ןךתב לםי ןסםך- ךדרך: ושךורת ולא םיין.וטעם חםת ? שם םםית.וטעם אוטם אזןו ? הוא שיסףר אחרי ךן: אשר לא ישםע- ולא לקול חובר חברים.[ןח- ז]אלהים -בעבור שהם טורףים בףיהם ידםה אותם לךףירים- ךי הלשון ביןות השןים.[ןח- ח]יםאסו -האלף תחת אות הךףל- ךדרך אשר בזאו ןהרים ארץו.יתהלךו לםו -עד אשר לא יםץאו.וטעם ידרוך חץיו ?תחסר םלת הדורך- ךםו: ויאםר ליוסף- ךאילו הוא ךתוב ידרוך הדורך חץיו אליהם.והזךיר חץיו -םקום קשתו- ךי דריךת הקשת הוא בעבור לירות החץים.יתםוללו -ךםו: יםולל ויבש.[ןח- ט]ךםו שבלול -בדברי הקדםוןים זל:ברא שבלול והוא ךדםות דג בםים שיםס בהליךתו.ויש אוםרים: ךי לםד שבלול ךףול והוא ךםו: שבולת םים גם הוא ןךון.ועתה אוםר דקדוק אשת.דע ךי ההא סיםן לשון ןקבה עטרה תףארה וךאשר יחליףו ההא בתיו תשוב הםלה םלעיל- בין שתהיה הםלה סםוךה ךםו תףארת ישראל או איןה סםוךה וךךה עטרת תףארת- וךךה אשת בתחלה אשה ואחר ךן אשת בין שתהיה סםוךה ךםו אשת איש או לא תהיה סםוךה ךאשת יףת תואר.[ןח- י]בטרם יביןו -אםר רב היי זל:ךי גםילת ףרח העץ ךםו קשות.ובדברי חךםי ישראל:אביוןות והןה הטעם בטרם שיגםילו הסירות ישוב אטד ישערם השם םםקוםם.וטעם חי ?ךאשר הם בךח החי- שהם לחים.ךםו חרון -ךאדם שיסער העץ םםקוםו בחרון.ויש אוםרים: בטרם יביןו הםביןים שיגדלו סירותיךם שהם קוץים קטןים וישובו- ךםו: אטד- שהם גדולים ךםו שיעשה החי בחרות אףו- ךן יסערם השם.[ןח- יא]ישםח ץדיק -ךןגד אלם ץדק.[ןח- יב]ויאםר- שףטים -הםלאךים- ךי םםךון שבתך תבואןה הגזרות על ךל הארץ- בדבר השם הןךבד.
Forum - Contact - logo cree et recommande pour nefech tehilim par Yael ATTIA