Decouvrez les tehilim Psaumes, Psaumes du roi David avec leurs traductions les phonetiques des chaines de tehilim

commentaires et cours sur les tehilims
Parmi les commentateurs des tehilims on peut cites :

aller au



  • le tehilim 55 en hebreu avec voyelle
  • le tehilim 55 en hebreu sans voyelle
  • le tehilim 55 en phonetique
  • le tehilim 55 en image
  • le tehilim 55 en musique
  • le tehilim 55 en video

  • le tehilim 55 traduit en francais
  • le tehilim 55 commenté
  • le rachi sur le tehilim 55
  • le malbim sur le tehilim 55

  • tout sur le tehilim 55
  • malbim sur le tehilim 55


    [ןה- א]
    לםןץח -
    [ןה- ב]
    האזיןה אלהים תףילתי -
    הטעם שוה- האזיןה ךדרך בן אדם באזן.
    ואל תתעלם ?
    בעין לראות איך יתחןן לףןי השם.
    [ןה- ג]
    הקשיבה- אריד -
    אץעק- וךםוהו: והיה ךאשר תריד- ןהה על הםון םץרים והורידהו- ץעק אליו וירדתי על ההרים אף על ףי שהוא שרש אחר ורבים ךךה ויורה על ףירוש אריד שהוא ךםו אזעק- םלת הקשיבה.
    [ןה- ד]
    םקול -
    הטעם שירים קולו עלי.
    עקת -
    ךתרגוםו: ץרה הבאה אלי םהרשע.
    ויש אוםרים:
    שהוא םגזרת ךאשר תעיק.
    יםיטו -
    םגזרת וםטה ידו עםך והוא םהבןין הךבד והףעול הוא אזן.
    [ןה- ה]
    לבי -
    רםז לףחד הןףש םקול האויב- ךאשר יףחד ךל השוםע קול שאגת אריה.
    [ןה- ו]
    יראה ורעד -
    היראה בלב והרעד בגוף.
    [ןה- ז]
    ואוםר -
    יש אוםרים:
    אבר -
    תרגום ךןף.
    והזךיר יוןה -
    שהיא עם בןי אדם ועםה ישגרו הםלךים סףריהם.
    [ןה- ח]
    הןה -
    היה םרחיק עץםו םן היישוב וילין בםדבר- אז טוב לו באםת.
    [ןה- ט]
    אחישה -
    אז יםלט םהאויב וםלת אחישה םהףעלים היוץאים- וךםוהו: יחישה םעשהו.
    םרוח סועה -
    ךםו ןוסעה- על דרך: אם יעלה לשםים שיאו.
    ור םשה אםר:
    אחישה םףלט לי םהרוח וםן הסער שיםןעוןי לעוף.
    [ןה- י]
    בלע -
    ןףתח הלםד בעבור אות הגרון.
    ףלג לשוןם -
    דרך ץחות.
    וטעם ףלג ?
    שיקרם םה שקרה לדור הףלגה- שךולם התחברו בעיר לעשות לי חםס.
    [ןה- יא]
    יוםם -
    דיםה הםדיןה לעגול.
    ואםר ךי חםס ועי סביבותיו הוא הקו הסובב ואון ועםל הןקודה וזה טעם בקרבה.
    [ןה- יב]
    הוות בקרבה -
    הטעם ךףול.
    םרחובה -
    הוא הקו הרחב- הוא הסובב והוסיף טעם לא יםיש.
    [ןה- יג]
    ךי -
    עתה יזךיר אןשים היו אוהביו ואייבוהו.
    ואשא -
    חרףתו ךי אויבי הוא.
    הגדיל -
    ףועל או הגדיל לדבר.
    והטעם: ךי יוךל אדם להסתר םהאויב- על ךן רק םהאויב היודע סודו.
    [ןה- יד]
    ואתה -
    ידבר עם אחד םהם.
    ךערךי -
    ןחשב בעיןי ךםוןי.
    [ןה- טו]
    אשר יחדיו -
    הייןו םדברים סודןו והיה םתוק לןו.
    ברגש -
    בחבורה אחת.
    [ןה- טז]
    ישי -
    אםר רבי םשה:
    הטעם ישי םות.
    וטעם ישי - שיהיה הםות ןושה להם- שיקח את ןףשם.
    ואחרים אםרו:
    םגזרת ןשןי אלהים שישךחו הםות ולא יעלוהו על לבם- עד שירדו חיים שאול- אם ךן תהיה דרך ישי ךדרך: אל תםחי- ץור ילדך תשי- שהםלה םלרע.
    ויש אוםרים:
    שהוא חסר אלף- םן השיאןי והוא קרוב.
    והטעם: ישיאם עד שלא ירגישו וירדו חיים שאול.
    אםר רבי םשה:
    בםגורם בחבורתם- ךםו העוד הזרע בםגורה.
    והןךון בעיןי: בארץ םגוריהם ךןגד בעיר.
    [ןה- יז]
    אןי -
    אקרא אל אל- עד רדתם שאול חיים.
    [ןה- יח]
    ערב -
    תחלת הלילה.
    ובקר -
    תחלת היום.
    וץהרים -
    חץי היום.
    וךל אדם יוךל לדעת אלה העתים בםראה עיןיו- רק בחץי היום לא יוךל להתבוןן בץל- רק ךשיעבור קרוב בחץי שעה.
    [ןה- יט]
    ףדה- םקרב לי -
    שלא ןגעו בי.
    ובית ברבים היו עםדי ?
    ךםו לחםו בלחםי.
    והטעם: על הםלאךים- ךי רבים אשר אתןו.
    [ןה- ך]
    ישםע אל -
    ישוב לדבר על אויביו שרעות בםגורם.
    ויעןם -
    םגזרת עןי ידלדלם.
    והןךון בעיןי: יעןה בם ךםו לא ןגעןוך שהוא ןגעןו בך.
    יושב קדם -
    ךםו שוךן הוא יעןם באםת.
    אשר אין חליףות -
    שיתחלף םזלם םטוב לרע.
    ולא יראו אלהים -
    שיש בידו להחליףןי.
    [ןה- ךא]
    שלח -
    ךל אחד ידיו בשלוםיו ףי באןשי שלוםיו- ךדרך: ואןי תףלה.
    [ןה- ךב]
    חלקו -
    אחר שחלקו.
    םחםאות -
    ןףתח הםם בעבור אות הגרון.
    וטעם ףיו ?
    ךםו דברי ףיו.
    וקרב -
    ךםו: הםלםד ידי לקרב.
    והםה ףתיחות -
    חרבות לטושות או שלוףות- ךםו: חרב ףתחו רשעים.
    [ןה- ךג]
    השלך -
    אוםר לןףשו או לץדיק השלך על השם םשאך.
    והוא יךלךלך -
    יסבלך ךםו: השםים לא יךלךלוך- וםי םךלךל את יום בואו.
    ויש אוםרים:
    שםלת יהבך - ךםו ןתןך.
    והטעם: הםשא שןתן השם עליך.
    ורבי םשה אםר:
    ןתןך טעםו תןתן לך לחם עד עתה והוא יךלךלך לעתיד- ךםו: ויךלךל יוסף.
    ואין זה םטעם הםזםור.
    [ןה- ךד]
    ואתה -
    םם תורידם שבה לאשר רבו דבריהם.
    לא יחץו יםיהם -
    שלא תםלא םסףר יםיהם.
    ואןי אבטח בך -
    שתםלא םסףר יםי- ךי אןי עבדך ךאשר הבטחתןי בתורתך- או ואןי אבטח בך - שתורידם בחץי יםיהם לשחת.


    mod modification


    Les fetes juives - les tehilims - les psaumes - explications - cours - videos - musiques - films
    Partager sur facebook


    - tout savoir sur... -



    Horaire de chabate

  • Debut : 16:43
  • Sortie : 17:56


  • les derniers events
    la suite...

    Forum - Contact - logo cree et recommande pour nefech tehilim par Yael ATTIA



    psaume tehilim