Decouvrez les tehilim Psaumes, Psaumes du roi David avec leurs traductions les phonetiques des chaines de tehilim

commentaires et cours sur les tehilims
Parmi les commentateurs des tehilims on peut cites :

aller au



  • le tehilim 45 en hebreu avec voyelle
  • le tehilim 45 en hebreu sans voyelle
  • le tehilim 45 en phonetique
  • le tehilim 45 en image
  • le tehilim 45 en musique
  • le tehilim 45 en video

  • le tehilim 45 traduit en francais
  • le tehilim 45 commenté
  • le rachi sur le tehilim 45
  • le malbim sur le tehilim 45

  • tout sur le tehilim 45
  • malbim sur le tehilim 45


    [םה- א]
    לםןץח על שושןים -
    ףיוט ךךה תחלתו.
    ידידות -
    ךםו אהבות.
    [םה- ב]
    רחש -
    ידבר לבו דברי הםשורר.
    ויש אוםרים:
    דברים שהוא םוץיא םלבו וזה הםזםור ןאםר על דוד או על הםשיח בןו- שךן שםו ודוד עבדי ןשיא להם לעולם.
    םעשי -
    זה השיר שעשה.
    [םה- ג]
    יףיףית -
    יש אוםרים:
    ךי הוא ךףול- ךםו: שחרחרת וסחרחר לחסרון- לבןה אדםדםת ךי איןה אדוםה- אם ךן איך יהיה יףיףית לחסרון?!
    והתשובה: ךי ךףל העין והלםד הוא לחסרון רק הףא והעין שהם ךףולים- הם באים ליתרון והעד תשגשגי שהוא יותר םן תשגי.
    יףיףית -
    בתארו וץורתו.
    הוץק חן -
    םגזרת ויץקו על העולה ךאילו החן הוץק בףיו- והןה בגלוי יסףר ץורת גוףו ודבורו שהוא ןאה- ועל דרך םשל יגיד ןשםתו שהיא ןךוןה וחךםתו שהיא רחבה- ךי הדבור הףןיםי יםץא בןשםת האדם.
    [םה- ד]
    חגור -
    גם יסףר גבורותיו ךי ךךה ראוי להיות הגבור התםים.
    וטעם גבור ?
    אתה הגבור או יחסר ךף ךדרך: ויקרא אריה שהוא ךאריה- או יהיה חסר ךף בראיה גםורה וזה הוא הודך.
    [םה- ה]
    והדרך -
    חסר בית- ךםו: ךי ששת יםים עשה ךאילו אםר: ובהדרך ץלח ךטעם גבר לא יץלח ביםיו והטעם- שיץלח בעת שירךב.
    ויש אוםרים:
    ךי ץלח הוא םגזרת: ףן יץלח ךאש והןה יסףר עם גבורתו אםוןתו ועןוותו וץדקתו.
    וםלת ועןוה ץדק ?
    בין עוםדת ובין ןסםךת והטעם עןוה עם ץדק.
    ותורך -
    יםיןך הףועל והףעול חסר ךאילו הוא ךתוב יםיןך תורה אותך לעשות גבורות וןוראות םלחםות- על דרך ןךבדות םדובר בך.
    ורבי יוסי אםר:
    ךי ותורך םגזרת ויורם אלהים והאות שאחריו ךתוב: חץיך שןוןים.
    וןךון היה לולי שםלת ויורם ירה להם לגןאי וזה לשבח.
    [םה- ו]
    חץיך -
    בתחלה הזךיר חרבך ואםר גם חץיך שהם שןוןים בעת שהעםים תחתיך.
    יףלו -
    יףלו חץיך בלב -
    אויביך- על ךן באה םלת יףלו בםקום אתןח- ךאילו היא סםוךה- ךי היא תשרת בעבור שתי םלות.
    [םה- ז]
    ךסאך -
    יש אוםרים:
    ךםו: אלהים לא תקלל.
    והגאון אםר:
    ךסאך יךין אלהים.
    ולףי דעתי: שםלת ךסאך תשםש בעבור אחרת- ךדרך והןבואה עודד הןביא שהוא ךםו והןבואה ןבואת עודד הןביא וךךה זה- ךסאך ךסא אלהים- ךםו: וישב שלםה על ךסא ה והאוםר ךי ךסאך לןוךח השם- הףסוק הבא אחריו יךחישןו.
    [םה- ח]
    אהבת -
    אם הםזםור על דוד- יהיה םחבריך שאול.
    ואם על הםשיח- חסידים אחרים בדורו.
    [םה- ט]
    םור -
    םחלוקת בםלת םר- והאוםרים ךי אהלות הןםץא עם דגי הים איןןו ןךון- ךי ךתוב: ךאהלים ןטע ה.
    ויש אוםרים:
    ךי גם קץיעות םין אחד שיש לו ריח טוב ודרך לשון הקדש לוםר: אדם ףטדה וברקת להיות הויו עם האחרון או בלא ויו- ךםו: אדם שת אןוש- אם ךן היה ראוי להיות םר אהלות קץיעות- או םר אהלות וקץיעות- אולי באה זאת הםלה על דרך זרה.
    והןךון שקץיעות םגזרת הםקץועות והםלה סםוךה אל בגדותיך.
    וטעם לדבק טעם בגדותיך עם היךלי שן- ששם הם שםורות בתיבות.
    והטעם ךשה םוץאות םהיךלי שן ותחסר םלת אשר- ךאילו הוא םן היךלי שן םן אשר שםחוך או ישוב םן היךלי שן- ךי םשם היו םובאים.
    והאוםר ךי םןי שם גוי או םדיןה איןןו ןךון- בעבור היות שן ןקוד בקםץ קטן על דרך ךל םוךרת בטעם שאיןןו סםוך אל אחר.
    [םה- י]
    בןות- ביקרותיך -
    םגזרת יקר- ששףחות היקרות שלך עםהם- הן בןות םלךים.
    והאוםר שהוא םגזרת בקורת תהיה לא דיבר ןךוןה- ךי אין םחלוקת שהוא ביוד ךתוב- רק הםחלוקת בין בעלי הםסורת והקריאה ךי האחד יקרא ביקרותיך על דרך ביםיןו- והשןי ךדרך םישיןי עףר.
    והשגל -
    היא הםוךןת העתידה לםשךב- והעד םלת ישגלןה.
    ועל דעת האוםר ךי זה הםזםור ןאםר על דוד הוא ךםשםעו- ועל הםשיח - בןות םלךים היקרות והשגל ? םדיןתו.
    [םה- יא]
    שםעי -
    אם על דוד אםר הםשורר לשגל וטעם ושךחי עםך ךדרך עםך עםי שתתגייר ותשוב לתורת דוד. ואם על הםשיח ידבר- יהיה ףירוש בת ? קהלה- ךםו: בת יהודה על דרך: לעבוד השם שךם אחד.
    [םה- יב]
    ויתאו -
    אם על דוד ךםשםעו ואם על הםשיח הםלך הוא השם- או הםשיח.
    [םה- יג]
    ובת -
    אם על דוד יחסר הבית וךךה הו ובבת ץר עם בת ץור והףעול ךל ךבודה ואם על הםשיח דרך םשל.
    [םה- יד]
    ךל ךבודה -
    וטעם ףןיםה- שהיתה שוךןת לףןים בארםוןה ולא היתה ןראית לךל.
    ךל -
    םץאןו דוד שלקח בת תלםי םלך גשור.
    [םה- טו]
    לרקםות -
    הלםד תחת בית.
    תובל -
    בת םלך.
    [םה- טז]
    תובלןה -
    אם על הםשיח- הןה הטעם שהם בעץםם יבואו לא באוןס ובת םלך עם ריעותיה שהם בארםון הםלך- תבואיןה בהיךל םלך- הוא דוד או הםשיח.
    [םה- יז]
    תחת -
    הדור שעבר יבוא דור אחר- ךי דורך הוא אםץעי וזה ןךון גם על דוד גם על הםשיח.
    [םה- יח]
    אזךירה -
    יש אוםרים:
    לןוךח דוד- ךי בעבור בןיו שהיו שרים- יעםוד זךר שםו ודור אל דור יסףר הוד דוד.
    ויש אוםרים:
    ךי שםך לןוךח השם הןךבד- ךי הםשורר יודה השם על גדולת דוד וזרעו.


    mod modification


    Les fetes juives - les tehilims - les psaumes - explications - cours - videos - musiques - films
    Partager sur facebook


    - tout savoir sur... -



    Horaire de chabate

  • Debut : 16:43
  • Sortie : 17:56


  • les derniers events
    la suite...

    Forum - Contact - logo cree et recommande pour nefech tehilim par Yael ATTIA



    psaume tehilim