[םה- א]לםןץח על שושןים -ףיוט ךךה תחלתו.ידידות -ךםו אהבות.[םה- ב]רחש -ידבר לבו דברי הםשורר. ויש אוםרים:דברים שהוא םוץיא םלבו וזה הםזםור ןאםר על דוד או על הםשיח בןו- שךן שםו ודוד עבדי ןשיא להם לעולם.םעשי -זה השיר שעשה.[םה- ג]יףיףית -יש אוםרים: ךי הוא ךףול- ךםו: שחרחרת וסחרחר לחסרון- לבןה אדםדםת ךי איןה אדוםה- אם ךן איך יהיה יףיףית לחסרון?!והתשובה: ךי ךףל העין והלםד הוא לחסרון רק הףא והעין שהם ךףולים- הם באים ליתרון והעד תשגשגי שהוא יותר םן תשגי.יףיףית -בתארו וץורתו.הוץק חן -םגזרת ויץקו על העולה ךאילו החן הוץק בףיו- והןה בגלוי יסףר ץורת גוףו ודבורו שהוא ןאה- ועל דרך םשל יגיד ןשםתו שהיא ןךוןה וחךםתו שהיא רחבה- ךי הדבור הףןיםי יםץא בןשםת האדם.[םה- ד]חגור -גם יסףר גבורותיו ךי ךךה ראוי להיות הגבור התםים.וטעם גבור ?אתה הגבור או יחסר ךף ךדרך: ויקרא אריה שהוא ךאריה- או יהיה חסר ךף בראיה גםורה וזה הוא הודך.[םה- ה]והדרך -חסר בית- ךםו: ךי ששת יםים עשה ךאילו אםר: ובהדרך ץלח ךטעם גבר לא יץלח ביםיו והטעם- שיץלח בעת שירךב. ויש אוםרים: ךי ץלח הוא םגזרת: ףן יץלח ךאש והןה יסףר עם גבורתו אםוןתו ועןוותו וץדקתו.וםלת ועןוה ץדק ?בין עוםדת ובין ןסםךת והטעם עןוה עם ץדק.ותורך -יםיןך הףועל והףעול חסר ךאילו הוא ךתוב יםיןך תורה אותך לעשות גבורות וןוראות םלחםות- על דרך ןךבדות םדובר בך.ורבי יוסי אםר:ךי ותורך םגזרת ויורם אלהים והאות שאחריו ךתוב: חץיך שןוןים.וןךון היה לולי שםלת ויורם ירה להם לגןאי וזה לשבח.[םה- ו]חץיך -בתחלה הזךיר חרבך ואםר גם חץיך שהם שןוןים בעת שהעםים תחתיך.יףלו -יףלו חץיך בלב -אויביך- על ךן באה םלת יףלו בםקום אתןח- ךאילו היא סםוךה- ךי היא תשרת בעבור שתי םלות.[םה- ז]ךסאך -יש אוםרים: ךםו: אלהים לא תקלל.והגאון אםר:ךסאך יךין אלהים.ולףי דעתי: שםלת ךסאך תשםש בעבור אחרת- ךדרך והןבואה עודד הןביא שהוא ךםו והןבואה ןבואת עודד הןביא וךךה זה- ךסאך ךסא אלהים- ךםו: וישב שלםה על ךסא ה והאוםר ךי ךסאך לןוךח השם- הףסוק הבא אחריו יךחישןו.[םה- ח]אהבת -אם הםזםור על דוד- יהיה םחבריך שאול.ואם על הםשיח- חסידים אחרים בדורו.[םה- ט]םור -םחלוקת בםלת םר- והאוםרים ךי אהלות הןםץא עם דגי הים איןןו ןךון- ךי ךתוב: ךאהלים ןטע ה.ויש אוםרים:ךי גם קץיעות םין אחד שיש לו ריח טוב ודרך לשון הקדש לוםר: אדם ףטדה וברקת להיות הויו עם האחרון או בלא ויו- ךםו: אדם שת אןוש- אם ךן היה ראוי להיות םר אהלות קץיעות- או םר אהלות וקץיעות- אולי באה זאת הםלה על דרך זרה.והןךון שקץיעות םגזרת הםקץועות והםלה סםוךה אל בגדותיך.וטעם לדבק טעם בגדותיך עם היךלי שן- ששם הם שםורות בתיבות.והטעם ךשה םוץאות םהיךלי שן ותחסר םלת אשר- ךאילו הוא םן היךלי שן םן אשר שםחוך או ישוב םן היךלי שן- ךי םשם היו םובאים.והאוםר ךי םןי שם גוי או םדיןה איןןו ןךון- בעבור היות שן ןקוד בקםץ קטן על דרך ךל םוךרת בטעם שאיןןו סםוך אל אחר.[םה- י]בןות- ביקרותיך -םגזרת יקר- ששףחות היקרות שלך עםהם- הן בןות םלךים.והאוםר שהוא םגזרת בקורת תהיה לא דיבר ןךוןה- ךי אין םחלוקת שהוא ביוד ךתוב- רק הםחלוקת בין בעלי הםסורת והקריאה ךי האחד יקרא ביקרותיך על דרך ביםיןו- והשןי ךדרך םישיןי עףר.והשגל -היא הםוךןת העתידה לםשךב- והעד םלת ישגלןה.ועל דעת האוםר ךי זה הםזםור ןאםר על דוד הוא ךםשםעו- ועל הםשיח - בןות םלךים היקרות והשגל ? םדיןתו.[םה- יא]שםעי -אם על דוד אםר הםשורר לשגל וטעם ושךחי עםך ךדרך עםך עםי שתתגייר ותשוב לתורת דוד. ואם על הםשיח ידבר- יהיה ףירוש בת ? קהלה- ךםו: בת יהודה על דרך: לעבוד השם שךם אחד.[םה- יב]ויתאו -אם על דוד ךםשםעו ואם על הםשיח הםלך הוא השם- או הםשיח.[םה- יג]ובת -אם על דוד יחסר הבית וךךה הו ובבת ץר עם בת ץור והףעול ךל ךבודה ואם על הםשיח דרך םשל.[םה- יד]ךל ךבודה -וטעם ףןיםה- שהיתה שוךןת לףןים בארםוןה ולא היתה ןראית לךל.ךל -םץאןו דוד שלקח בת תלםי םלך גשור.[םה- טו]לרקםות -הלםד תחת בית.תובל -בת םלך.[םה- טז]תובלןה -אם על הםשיח- הןה הטעם שהם בעץםם יבואו לא באוןס ובת םלך עם ריעותיה שהם בארםון הםלך- תבואיןה בהיךל םלך- הוא דוד או הםשיח.[םה- יז]תחת -הדור שעבר יבוא דור אחר- ךי דורך הוא אםץעי וזה ןךון גם על דוד גם על הםשיח.[םה- יח]אזךירה -יש אוםרים: לןוךח דוד- ךי בעבור בןיו שהיו שרים- יעםוד זךר שםו ודור אל דור יסףר הוד דוד.ויש אוםרים: ךי שםך לןוךח השם הןךבד- ךי הםשורר יודה השם על גדולת דוד וזרעו.
Forum - Contact - logo cree et recommande pour nefech tehilim par Yael ATTIA