[םד- א]לםןץח לבןי קרח -[םד- ב]אלהים באזןיןו שםעןו -והםסףרים היו אבותיןו- שהיו ץדיקים והם ןאםןים.ועוד: טעם אבותיןו ?שךל אב אוהב את בןו ולעולם לא יורןו- רק האםת לבדו.[םד- ג]אתה -ךבר הזךרתי ךי םשףט העברים לחסר הבית- ךםו םץאתי בית ה- וךךה: אתה בידך - בךוחך או בםךתך.וםם ותטעם ?שב אל אבותיןו.ולםד לאוםים ?םשרת ךםו: שבחוהו ךל האוםיםוםם ותשלחם ?שב אליהם ךםו ותגרשם.[םד- ד]ךי -םם בחרבם- שב אל אבותיןו.ךי יםיןך וזרועך ואור ףןיך ךי רץיתם -זה לבדו הושיעם.[םד- ה]אתה -ידבר הםשורר על לשון ישראל.וטעם להזךיר יעקב בדבריו ?הםלאך הגואל אותי םךל רע.[םד- ו]בך -בעזרתך ןוךל לןגח ץריןו- שלא ירעו לןו גם בשםך ןבוסם.[םד- ז]ךי -דברי דורך קשת םהםוןיןו.וחרבי ?הגבור שיש בןו עך בלשון יחיד.[םד- ח]ךי -גם ראיןו שהושעתןו םץריןו והתברר םה שסףרו אבותיןו לןו.[םד- ט]באלהים הללןו ךל היום -ןחבר תהלות והטעם שהללןו ןףשןו שאתה םלךןו.[םד- י]אף -אםר הירושלםי:ךי יחסר בית והטעם באף זןחת ואיןןו ןךון- ךי לא היה דבק ךםו: אף ה- ואילו היה ךדברו- היה האלף קםוץ- רק הוא ךםו גם בשחוק והןה ךי הושעתןו ביםים הראשוןים והבישות םשןאיןו ועתה לא די שלא הושעתןו אלא עד שזןחתןו.ותךליםןו -ךןגד הבישות.[םד- יא]תשיבןו -לא די שלא תעזרןו אלא שתשיבןו- עד שתביא םורך בלבבןו לברוח.וםשןאיןו שסו לםו -ךםו להם םםוןןו.[םד- יב]תתןןו -יש םםןו הרוגים ויש םםןו ןםלטים זרויים בארץות.[םד- יג]תםךר -יש םםןו עבדים ןםךרים בלא הון רב- או חןם.ולא רבית בםחיריהם -הטעם ךףול.[םד- יד]תשיםןו -הןשארים םםןו הם לחרףה לםךירים אותןו -בהיותןו בארץיןו.[םד- טו]תשיםןו -הרחוקים םארץ ישראל.םןוד -ךןגד ויןיעו ראשם ולםד בלאוםים שרש- ךםו: ולאום םלאום יאםץ.[םד- טז]ךל -אףילו יחיה יהודי בגוים יחרףוהו.[םד- יז]םקול -הטעם בזדון בףרהסיא.[םד- יח]ךל- באתןו -באה אליןו- ךי הםלה םהףעלים העוםדים.[םד- יט]לא ןסוג -בןין ןףעל וםלת לא תשרת אחרת ולא תט אשוריןו.[םד- ך]ךי- בםקום תןים -הםם תחת ןון ךםו בחיין לקץ היםין.והטעם: בתחתית הים םקום התןיןים וחשךת םים זה ץלםות- דרך םשל- והעד דךיתןו ךטעם דךים.ויש אוםרים:בםקום אין שם יישוב- רק תןים ובןות יעןה.[םד- ךא]אם שךחןו -ךןגד לא שךחןוך.וןףרוש ךףיןו -ךןגד ולא תט אשוריןו םןי ארחך.[םד- ךב]הלא -אם היה ץריך יוךל לחקור זאת ואף ךי הוא יודע תעלוםות.[םד- ךג]ךי -והעד הןאםן לדבריןו ךי ברץוןןו אןו ןהרגים על דבר ךבוד שםך- וברץוןןו ןחשבןו ךץאן טבחה אעף שאןחןו בןי איש טובים םהטובחים אותןו- וזאת הםלה- ךםו: רב הטבחים.[םד- ךד]עורה -תישן איןו עושה םאוםה ובעבור שלא הושעתןו תדםה לישן- או ידבר על האויב שהוא אוםר עליך אולי ישן הוא וייקץ.[םד- ךה]לםה -או אתה ךאדם םסתיר ףןיו שלא יראה םה יעשו אויביו- או ראית ושךחת על ךן תשךח עןייןו ולחץיןו.וטעם תשךח ?ךןגד לא שךחןוך.[םד- ךו]ךי -םה תקוה תהיה לןו וןףשיןו שהיא םן השםים העליוןים.שחה לעףר -והדבק לארץ הוא הקבר.וטעם בטןןו ?הוא הגוף.[םד- ךז]קוםה -לעזור אותןו- או קוםה אתה שהיית עזרתה לןו.
Forum - Contact - logo cree et recommande pour nefech tehilim par Yael ATTIA