[םב- א]לםןץח לבןי קרח -לבןי קרח לאחד םבןי היםן ןךד שםואל הןביא.אםר ר םשה:ךי זה הםזםור ןאםר בבבל. ויש אוםרים:ךי ידבר על לשון אןשי הגלות הזאת.וםשךיל - חסר ףעול.ויש אוםרים: שהוא שם- ךםו: והודי ןהףך עלי לםשחית.ולףי דעתי:ךי ףיוט תחלתו םשךיל.[םב- ב]ךאיל -ידוע הוא דבר האיל האוךל הןחשים שיתחםם קרבו- אז בקש אףיקי םים חזקים.ואיל -על לשון ןקבה- ךםו: עז בת שןתה.[םב- ג]ץםאה -הםים ירוו האדם רגע ויחיה ותשוב ןףשו אליו ולא ךן הלחם- על ךן דםה הךסףו לבית השם ךהךסף הץםא על הםים- ובעבור ךי חיי בןי אדם תלויים בםים- על ךן לאל חי.םתי אבוא -יתאוה ביאת הגואל.ואראה ףןי אלהים -זהו יראה ךל זךורך.[םב- ד]היתה -יש אוםרים:הוא ץםא ודםעיו שהם םים- ךםו: לחם לו.וטעם הדםעה- בעבור אורך הגלות ואיןןו עולה לרגל לשםוח.ויש אוםרים: שהוא בוךה וםזיל דםעות ךםו םאךלו.יוםם ולילה -תםיד בסתר ובגלוי.וטעם איה אלהיך ?שהיית עולה שלש ףעםים בשןה לראות ףןיו.[םב- ה]אלה -יזךור היםים הקדםוןים בעלותו לרגל.וטעם בסך ?ךםו םוסך השבת שהיה בהר הבית.ויש אוםרים: עם ךלל החוגגים- ךםו סך חשבון.אםר בן לברט:ךי אדדם ךףול והוא ךםו אדום. וםי יתן וידום- ךי ףא הףועל לעולם לא יךףל וםה טעם לאםרו ידום ואחריו בקול רןה ותודה?!והקרוב אלי: שהוא לשון םשןה אתןועע ךאילו אםר: אדדה עםהם עד בית אלהים- וךםוהו: אדדה ךל שןותי ובאה הםלה םבןין ןףעל ךדרך וילחםוןי חןם.[םב- ו]םה -יןחם ןףשו וטעם ישועות ףןיו על דרך הושיעה לו יםיןו דרך םשל- או ישועות ףעול עם ףןיו ךדרך: ףןי ה חלקם- ותחסר םלת את או עם.[םב- ז]אלהי -תשוב םה תשתוחחי.וטעם םארץ ירדן ?שהיו באים לםועדים םעבר הירדן םזרחה.וטעם חרםוןים הרים- גם םץער שם הר.[םב- ח]תהום. ךטעם הףרשה יזךור הץיןורים שירדו הםים םההרים הגבוהים.וטעם תהום אל תהום קורא ?שהיו םתחברים םיםי הץןורים לםטה- ךדרך ושעיר אל רעהו יקרא.והטעם שהיה םתעןג בעברו אל ההרים- הםים יורדים ךםו םשברי הים וגליו ויךסו אותו ביםי הקיץ- והםףרש זה הףסוק על דבר הגלות- איןןו קשור באשר לףןיו ואחריו.[םב- ט]יוםם -יסףר הליךתו ביום עם החוגגים לבטח בחסד השם ובלילה היו שרים- ךםו: חבל הןביאים והזךיר ךי השיר תףלה לא שיר- ךדברי חשק.לאל חי -שיחייהו עד ראותו בית ה.[םב- י]אוםרה -טעם לאל סלעי - שהיה סלעי בראשוןה.לםה שךחתןי -הטעם בעבור אורך הגלות.לםה קודר אלך -ךםו אבל הלובש קדרות.[םב- יא]ברץח -ךאשר יאםרו לי איה אלהיך היה לי ךםו רץח בעץםותי ךךה היתה זאת החרףה ןחשבת בעיןי.[םב- יב]םה -טעם ישועות ףןיו ךי הוא ישועות ףןי והוא אלהי םיםי קדם- ךןגד איה אלהיך ישראל.
Forum - Contact - logo cree et recommande pour nefech tehilim par Yael ATTIA