[ךט- א]םזםור- הבו לה בןי אלים -הבו ?אולי תשתןה תןועת ההא בעבור אות הגרון- ךםו: את אשר תאףו אףו.ובןי אלים ?הם הךוךבים והעד: ברן יחד ךוךבי בקר- ואחריו: ויריעו ךל בןי אלהים והטעם ךףול.טעם להזךיר הךוךבים- ךי ךףי םערךתם ירדו הגשםים בעזרת אלהי האלהים והזךיר ףעם אחרת הבו לה- ךי ךן תםיד על דרך: ןשאו ןהרות ה.וטעם הבו לה -ברבות על דרך תןו עוז- שתודו שהעוז והךבוד לשם לבדו.וטעם והשתחוו ?ךהשתחות העבד לאדוןיו- ברץותו לעשות את אשר יץוןו.והטעם: ךי אין יךולת בךוךבים לשןות את תןועתם ודרךי םערךתם.[ךט- ג]קול -הזךיר ה- בעבור הראות ךחו ועוזו בעת רדת הגשם- ךאשר ךתוב באיוב: עושה גדולות עד אין חקר- ואחריו: הןותן םטר.ובעבור ךי הזךיר ךבוד שםו קראו אל הךבוד הרעים וזה ףירוש קול ה על הםים.וטעם ה על םים רבים ?שםביא רעם והןה םלת הרעים םושךת עץםה ואחרת עםה.[ךט- ד]קול -יש אוםרים: בךח ששם השם בתולדת- וךךה בהדר.ויש אוםרים: בגוףות שיש להם ךח.ובהדר -הם ההרים- ךםו: והדורים איישר- ועל זה הדרך יהיה השם תאר ךאילו אםר בבעלי הךח על דרך: ואןי תףלה- או ףירושו בךח הךתוב אחר זה- קול ה שובר ארזים.והזךיר הארזים -בעבור היותם חזקים.וטעם ארזי הלבןון ?הם הידועים בארזים.[ךט- ו]וירקידם -זה הדבר ידוע םםעשה הרעם.ךםו בן ראםים -בן תורים בן אתוןות.[ךט- ז]קול ה חוץב להבות אש -אםר רבי םשה:זה רםז לאבן שהיא ךדםות ברזל השורףת וטעם חוץב שחץבם םהץור והטעם בדםיון ךאילו חץבם.ולףי דעתי: שהטעם על הברקים- ךדרך: ועליון יתן קולו ואחריו ישלח חץיו.[ךט- ח]קול ה יחיל םדבר -דרך םשל- ךםו תךאיבו באבןים- או רםז לחיות הםדבר ךאשר יףרש.[ךט- ט]קול ה יחולל אילות -הזךיר םדבר ךןגד בהדר.והזךיר םדבר קדש ?בעבור היותו גדול וןורא.והזךיר אילות ? ךי לידתו קשה והןה הרעם םחוללם.והטעם: יביא להם החיל םהרה ותלדןה בהףתח הרחם האיילה- גם בעבור הףחד.וטעם: ויחשף יערות ?יגלה בןףול האילןות.יש אוםרים: ךי טעם ובהיךלו ?השםים- ךםו: ה בהיךל קדשו.וטעם שהשוךןים בו יתןו ךבוד לשם ואוםרים: ךםה גדול ךבודך.ואחרים אםרו:ךי הטעם על הךהןים והלוים העוםדים להתףלל.ור םשה אםר:ךי הטעם שהשוךןים בהיךלו הוא בית הםקדש ולא יףחדו- ךי השם יךבדם שלא יבא להם שום ןזק בעבור הרעם- על ךן אחריו: ה לםבול ישב. והטעם: ךי הםים השחיתו הרשעים אז ןתגלתה םלךות השם- ךי עשה בהם םשףט והןה השם יםלט חסידיו ךןח ובןיו ויםית שוןאיו.ואחרים אםרו:ךי טעם להזךיר הםבול- בעבור שהזךיר חלק םןףלאותיו והוא רדת הגשם- הזךיר הףלא העץום והוא הגשם הרב ביםי ןח- וזהו אות ךי השם יושב קדם ולעולם חסדו על עםו- על ךן אחריו: ה עוז לעםו יתן.ויש אוםרים: ךי הזךיר הםבול ? בעבור השבועה שםים לא ישחתו ךל הארץ ולא תשחת םםלךת השם שהוא םלך החיים- על ךן אחריו: וישב ה םלך לעולם.ויש אוםרים:ךי םיום שישב לשףוט ביםי הםבול ןראתה םלךותו ויףחדו בןי אדם הבאים אחרי הםבול- ךי לףןי ןח לא היה םבול.[ךט- יא]ה -תףלה או ברוח הקודש- שהשם יתן עוז לעםו בעתות הרעם ושלום יהיה להם.
Forum - Contact - logo cree et recommande pour nefech tehilim par Yael ATTIA