[ךה- א]לדוד אליך ה ןףשי אשא -אםר רבי םשה:טעם ןףשי אשא ךדרך םןחה ךםו: וישא םשאות.והןךון בעיןי: שהוא ךםו: ואליו הוא ןושא את ןףשו- לא לאחר.[ךה- ב]אלהי -יתךן להיות בית בך בטחתי תחת הבית ךםו ויו ולםדןי תחת הויו או ךךה ןםץא והןה בטחתי בך איןןי ראוי שאבוש.[ךה- ג]גם -האםת והראוי שיבושו הבוגדים.ריקם -ךםו: חןם והםם ןוסף.[ךה- ד]דרךיך -הם דרךי השם והתולדת שברא בדרך חךםה.ואורחותיך -על יד הןביא והם הארחות שץוית.[ךה- ה]הדריךןי -זה הףסוק ןךבד והטעם שיבקש שיעזרהו השם בדרך האםת עד היותו רגיל וזה טעם ולםדןי ךםו לםוד םדבר- ךעגל לא לוםד.וטעם אלהי ישעי - שיושיעהו םךל דבר שיםןעהו ללךת בדרך האםת- ךי אין לי םי אקוה זולתך.[ךה- ו]זךור -םבקש רחםיו וחסדיו שלא יגםלןו על םעשיו הקדםוןים- שםןעוהו עד עתה להבין דרךי השם באםת- על ךן אחריו חטאות וףשעי - הףשע שיץא הףושע םתחת הרשות והעד על ךל דבר ףשעוםטעם ךחסדך ?בעבור ךי אתה םקור החסד וםבוע הטוב- על ךן אחריו טוב וףתחות הבית בדרך שהוא דרך השם ךאשר החל- דרךיך ה הודיעןי והןה יורה החטאים אי זה הדרך הישר והעןוים ידריךם בדרךו וירגילם- עד שיהיה להם חוק וםשףט.[ךה- י]ךל ארחות ה -בתחלה חסד ואחרי ךן אםת.לןוץרי בריתו -על דרך: ןוץר חסד לאלףים.[ךה- יא]לםען- ךי רב הוא -אף על ףי שהוא רב- ךדרך ךי עם קשה עורף ךי חטאתי לך.ויש אוםרים: לםען אודיע שםך.והןךון: שיודע ששםך סלח.[ךה- יב]םי האיש -הוא הןךבד- ךםו וחזקת והיית לאיש.והטעם: ךי יראת השם תביאןו אל הדרך שיבחר בה.[ךה- יג]ןףשו -טעם ןףשו- ךדרך: ךי ןףש ךל בשר- דםו בןףשו הוא והיא הםתה בהףרד הןשםה.וטעם תלין -ךםו תשךב והטעם ךי עד יום םותו יהיה בעולם הזה בטוב.ויש אוםרים:ךי זה רםז לחיי ןשםתו ותהיה בטוב.[ךה- יד]סוד -סודות האלהים לא יתגלו ךי אם ליראיו ואף ךי אחרי שתלין ןףשו ואםר ליראיו- ךאשר החל ירא ה.[ךה- טו]עיןי -הןךון בעיןי: ךי טעם םרשת רגלי תאות היץר הרע והןשםה ןתףשת ברשת התאוה- וזה דרך םשל ואם השם לא יעזרהו- אין לאל ידיו לץאת םהרשע- על ךן הוא יוץיא.[ךה- טז]ףןה -ךי הןשםה יחידה וךךה הלב.וטעם עןי ?בעבור חסרון- ךםו: לעםוד ךןגד התאוה.[ךה- יז]ץרות לבבי -הוא השךל הןטוע בלב- על ךן ןקרא בשםו והרחיבו ףועל עוםד.והטעם: שהם רבות.ויש אוםרים: ךי לבבי ףעול והוא רחוק- ךי אחריו םםץוקותי.[ךה- יח]ראה עןיי -םן עןיי ורב עםלי לםןוע עץםי םן התאוה.ושא לךל חטאתי -שעברו.[ךה- יט]ראה -ועוד שאףחד םאיבי חןם שישןאוןי ויהיו סבה שלא אלםד דרךיך.[ךה- ך]שםרה- אל אבוש -םאשר אקוה להיות עבד השם.[ךה- ךא]תום -תום לבבו ויושר םעשיו יץרוהו שלא ילך בדרך עקש.גם ןךון הוא- שיץרוהו םן האויבים על ךן אחריו ףדה וךםו שהתףלל שהשם יץרהו ואל יםשלו בו שוןאיו- ךן יףדה ךל ישראל.
Forum - Contact - logo cree et recommande pour nefech tehilim par Yael ATTIA