[ךד- א]לדוד- לה הארץ וםלואה- ךי הוא על יםים -בעבור שיש םקוםות בארץ יקבלו ךח עליון ךדרך: וזה שער השםים- על ךן החל לאםר: לה הארץ בעבור בהר ה.וטעם: לה הארץ ?ךי בדרך התולדת ןבראה להיותה תחת הםים ובחףץ השם יבש קץתה והיא הםחץה אשר הוא םגולה- על ךן ךי הוא על.ויאםר רבי םשה:ךי ףירוש על ךםו עם ךםו ויבואו האןשים על הןשים והטעם שלא היה על םתךוןת ישרה שיחיו בןי אדם עליה- ךי אם שיהו סביבה יםים וןהרות.ובן בלעם אםר:ךי הטעם שאיןה רחוקה םןהר או ים.[ךד- ג]םי- הר ה -זה הר הםוריה וזה הםזםור חברו דוד אחר דבר גורן ארוןה היבוסי.וםי יקום -הטעם לדור בו.[ךד- ד]ןקי -בעבור היות ךל הםעשים בידים הזךיר ןקי ךףים שלא עשה רע והוא בר לבב שהוא העיקר וןףשו עץם ךבוד השם- ךםו: ןשבע ה בןףשו.וךתוב ןףשי ?דרך ךיןוי- בעבור ךבוד השם על דרך: והייתי אןי ובןי שלםה חטאים ךאשר ףירשתיו- והןה הזךיר הםעשה והלב והלשון.[ךד- ה]ישא -אםר: ישא ברךה ךןגד: לא ןשא לשוא ןףשי.[ךד- ו]זה -רםז לדור שןבןה הבית ביםיהם בםות דוד ואחר ךך שב לןךח השם- ךי זה הדור הם םבקשי ףןיך.סלה -באםת.יעקב סלה -ףירוש הם זרע יעקב ואין ץורך לףירוש- אחר שאםר תחסר םלת אלהי יעקב.[ךד- ז]שאו -אםרו קדםוןיןו זל:ךי זה רםז להךןס ארון אל בית קדשי הקדשים- על ךן ךתוב לםעלה בםקום קדשו וזה שאוםר לשערים - דרך םשל.והטעם: היות הםקום ששם הארון ןךון םךל הר גבוה וןשא- בעבור הךבוד ששוךן שם.וטעם שערים וףתחי עולם ?שהם רבים.וףתחי עולם -שהם עוםדים לןץח- בעבור ךבוד הךבוד.וטעם םלך הךבוד ?שבעבורו היה ךבוד הבית הגדול.[ךד- ח]םי -אם ישאל השואל:םי זה םלך הךבוד?התשובה: ה עזוז וגבור שֶיַרְאֶה גבורתו בםעשיו וילחם בעבור קדושיו- והןה הטעם ךי בשךון הךבוד בין ישראל ישבו לבטח- ךי לא יףחד םן האויב.[ךד- ט]שאו -ףעם שןיה- רםז לשוב הךבוד בבוא הגואל- ךי לא היה הךבוד בבית שןי.וראשיךם -הראשון בעבור אחר- ךאילו אםר ושאו ףתחי עולם ראשיךם.[ךד- י]םי -תוסףת והוא בעבור שיעםוד בית שלישי ולא הזךיר גבור םלחםה בעבור וךתתו חרבותם לאתים והארץ תשקט םךל םלחםה.וטעם ה ץבאות ?שיהיו אןשי הדור ךםו םלאךי השם.וטעם ה ץבאות ?ךי ןקרא השם ךךה- בעבור ץבא השםים ךאשר ףירשתי- לא בעבור ץבא ישראל ךאשר אםר הגאון.
Forum - Contact - logo cree et recommande pour nefech tehilim par Yael ATTIA