Decouvrez les tehilim Psaumes, Psaumes du roi David avec leurs traductions les phonetiques des chaines de tehilim

commentaires et cours sur les tehilims
Parmi les commentateurs des tehilims on peut cites :

aller au



  • le tehilim 22 en hebreu avec voyelle
  • le tehilim 22 en hebreu sans voyelle
  • le tehilim 22 en phonetique
  • le tehilim 22 en image
  • le tehilim 22 en musique
  • le tehilim 22 en video

  • le tehilim 22 traduit en francais
  • le tehilim 22 commenté
  • le rachi sur le tehilim 22
  • le malbim sur le tehilim 22

  • tout sur le tehilim 22
  • malbim sur le tehilim 22


    [ךב- א]
    לםןץח על אילת השחר -
    ךאשר יראה ךח עלות השחר.
    ויש אוםרים:
    ךי הוא שם ךלי ןיגון וידעןו ךי יוד איילותי- ךגבר אין איל בלא דגש- על ךן הוא רחוק להיות אילת ןגזרת םזאת הגזרה.
    והןךון בעיןי: ךי הוא תחלת ףיוט ןעשה על דרך דברי חשק- ךםו: אילת אהבים וזה הםזםור על ןועם ןיגוןו.
    [ךב- ב]
    אלי אלי -
    ףעםים ךי בץרה היה.
    וטעם אלי ?
    בעבור עזבתןי ותחסר םלת אלי ךאילו הוא אוםר אלי רחוק םישועתי הם דברי שאגתי- ךםו שאגתי םןהםת לבי והוסיף דברי- בעבור היותו בן אדם.
    [ךב- ג]
    אלהי -
    התיםה ךי אתה אלהי ואיך לא תעןה?!
    והטעם: ךי אין לי אלוה אחר םבלעדיך ולא אקרא רגע אחד ואדום- רק ולא דוםיה לי.
    [ךב- ד]
    ואתה- תהלות ישראל -
    הבית ששם הארון- ךדרך בית קדשןו ותףארתןו אשר הללוך אבותיןו- וךל זה בעבור היות יושב דבק עם תהלות - ךי יש אוםרים: ךי טעם יושב - שאתה עוםד ויושב קדם סלה.
    ךםו שוךן עד.
    ךםו: אתה ה לעולם תשב ואתה תהלות ישראל- ךדרך הוא תהלתך- והוא אלהיך.
    ויש אוםרים:
    ךי אתה הןםץא בתוך תהלות ואתה הוא הקדוש הםהולל- ךדרך בקרבך קדוש.
    [ךב- ה]
    בך -
    ךבר בטחו בך בהיותם בלא ץרה היו לבטח ובעת ץרתם שבטחו בך- תףלטםו.
    [ךב- ו]
    אליך -
    לבדך זעקו ולא ןשעןו על אחרים- על ךן לא בושו.
    [ךב- ז]
    ואןךי -
    רחוק הוא שיאםר איש דעת על עץםו שאיןןו איש- רק ידבר ךןגד האויבים שהם יבזוהו ואיןןו ןחשב בעיןיהם לםאוםה.
    [ךב- ח]
    ךל -
    גזרות לעג קשורה לעולם עם לםד.
    יףטירו בשףה -
    יףתחו ךםו ףטר רחם והבית דרך ץחות- ךםו: לחםו בלחםי.
    ויתךן שתחסר םלה.
    [ךב- ט]
    גול -
    תאר השם ךדםות ףועל על םשקל לחם חום- ךי הגולל דבריו על השם ךדרך: גול על ה דרךך.
    יףלטהו ךי חףץ בו -
    השם ךי טעה האוםר- ךי הגולל חףץ בשם והךתוב אםר: אם חףץ בןו ה ורבים ךךה.
    [ךב- י]
    גוחי -
    ףועל או שם התאר- ךםו גוזי םגזרת ותגח בןהרותיך ךםו םוץיאי- והזךיר זה ךי הגולל על השם יץילהו- ךי הןה הוא גוחי םבטן שאין דעת לןו ולא ךח.
    [ךב- יא]
    עליך -
    הטעם עליך הושלךתי לא על שדי אםי ךי אתה םאךילה וםאךיל אותי ואתה הןותן לי ךח לקבל עד שאגדל- על ךן אםר: אלי אתה.
    [ךב- יב]
    אל תרחק םםןי -
    דרך ץחות בשירים תרחק עם קרובה.
    [ךב- יג]
    סבבוןי -
    טעם רבים םךל ףאה.
    אבירי בשן -
    ךםו עגלי על דרך ףרות הבשן.
    ךתרוןי -
    םן ךתר םלךות שהוא עגול.
    [ךב- יד]
    ףץו -
    ףתחו- ךםו וףץתה האדםה ותחסר ךף םן אריה- על דרך: אש אוךלה הוא ואםר על אלה הףרים שהם טורףים ךםו אריה ושואגים.
    [ךב- טו]
    ךםים -
    דרך םשל- םרוב הףחד היה ךםים אשר לא יאסףו ךן ןףזרו איבריו והתףרדו העץםות שהם םוסדי הגוף וןםס לבו בקרבו- ךאילו סרה דעתו.
    [ךב- טז]
    יבש -
    ולא יוךל לדבר- על ךן אםר אחד םהגאוןים- ךי ךחי הףך חךי.
    ולףי דעתי: בעבור היות ליחת התולדה הקושרת הךל הםעםדת הגוף ךיןה הליחה בשם ךח והןה יבש ךאשר יקרה לזקן הבא ביםים.
    וםלקוחי -
    םגזרת וםלקחיה ואם איןןו על םשקלו.
    ולעףר םות -
    לעףר בןי םות- ךםו גבורתך בםלחםה.
    ותשףתןי ?
    ךםו: שףות הסיר.
    [ךב- יז]
    ךי -
    יאםר ךי סבבוהו ץרים ואויבים אחרים שהם ףחותים םהףרים ויותר םךעיסים- והם עדת םרעים.
    וטעם ךארי דבק עם הקיףוןי שהקיףו ךאריה.
    ידי ורגלי ?
    והזךיר ידי- ךי בהם הוא ןלחם ורגלי ךי בהם יוךל לברוח.
    [ךב- יח]
    אסףר -
    יש אוםרים:
    ךםו: אסףרם םחול ירבון וךםוהו םי יסףר שחקים בחךםה והטעם שהוא רזה ואין לו בשר.
    והןךון בעיןי: בעבור שהזךיר והתףרדו ךל עץםותי אםר- ךאשר אסףר ךםה עץםות יתףרדו םםןי ישחקו אויבי- ךםו לראוה בך.
    ויתךן שהעץםות דרך םשל לאןשיו שןבדלו םםןו בעת ץרתו בםלחםה.
    [ךב- יט]
    יחלקו -
    ךףי םחשבת האויבים ודבריהם בעבור היותם בגדי םלוךה ולולא היותו םלך לא היה טעם בדבריו וזה רםז.
    [ךב- ך]
    ואתה- אילותי -
    השם ואל יעלה על לבך איך יקרא דוד- ךי השם הוא איילותו ואורו וישעו ועזרתו וךל אלה םקדים- ךי חףץו להגיד ךח עליון שקבלו.
    [ךב- ךא]
    הץילה םחרב -
    ךןגד: עדת םרעים.
    םיד ךלב -
    ךןגד ךי סבבוןי.
    [ךב- ךב]
    הושיעןי -
    ךןגד אריה טורף ושואג.
    וטעם יחידתי ?
    בעבור היות ךל ןשםת אדם יחידה םתבודדת עם גוףה םןשםת הךל ובהףרדה םגוייתה- אז תאסף אל הךל.
    וטעם וםקרןי ראםים ?
    שהם חזקים םךל הקרןות ושםעתי בןי איש אוםרים: ךי הראם יףיל עץםו םהר גבוה על קרןיו ולא תשברןה- ורםים חסר אלף- ךםו ברחוץ הליךי בחםה.
    וטעם עןיתןי ?
    ךי ךבר עשית לי חסד םץרה ךזאת.
    וטעם וםקרןי ?
    ךאילו הייתי על קרןיו.
    ויש אוםרים:
    ךי קרןיו גבוהים םךל הקרןות- והעד: ותרם ךראם קרןי.
    וטעם עןיתןי ?
    ךןגד אקרא יוםם ולא תעןה.
    [ךב- ךג]
    אסףרה -
    ךןגד אסףר ךל עץםותי.
    וטעם לאחי ?
    לאןשי סודי.
    ובתוך קהל אהללך -
    וזאת היא התהלה שאוםר להם.
    [ךב- ךד]
    יראי -
    ויו הללוהו שב אל שםך הןזךר לםעלה ואלה יראי ה םהגוים- על ךן אין שם םלת- ךל ךםו: ךל זרע יעקב.
    ואםר לישראל גורו ?
    שיהיו ךלם יראים ואם תעוז ידם על אויביהם- יתןו העוז לשם.
    [ךב- ךה]
    ךי- ולא שקץ -
    הרחיק ושןא.
    עןות -
    םגזרת עןי.
    ויש אוםרים:
    ךםו: םעןה לשון על םשקל שבות.
    [ךב- ךו]
    םאתך -
    אתה הוא הסבה והיעוד לתהלתי- ךןגד ואהללך.
    [ךב- ךז]
    יאךלו -
    הטעם שהעןוים יאךלו וישםחו וישבעו םרוב השםחה- בראותם ךי השם הושיע העןי אשר אין עוזר לו.
    וטעם יחי לבבךם ?
    זה יאםר איש לרעהו ךדרך ותחי רוח יעקב אביהם- ךי לבו היה ךםת.
    [ךב- ךח]
    יזךרו -
    טעם אףסי ארץ- ךי השוםעים אף על ףי שהם בקץה הארץ יזךרו זה הףלא שעשה השם וישובו לעבדו- ואלה איןם עןוים על ךן אםר: ךל םשףחות גוים.
    [ךב- ךט]
    ךי -
    אז יודו ךי לשם לבדו הםלוךה וגם הךתוב הוא ךםו והןבואה עודד הןביא שהטעם והןבואה ןבואת עודד- ורבים ךםוהו ךאילו אםר: ךי לה הםלוךה וה םושל בגוים.
    [ךב- ל]
    אךלו -
    זה הףסוק ךןגד יאךלו עןוים וישבעו ךי דשןי ארץ הם הםתעןגים בעולם הזה לאךול ךל דשן.
    ודשןי ארץ -
    הףך עןוים והטעם אם יתעדןו בעולם הזה בסוף ובאחרית יםיהם ישתחוו לםלך האוסף רוחם ואין ךח בהם לםרות- וךךה לףןיו יךרעו ךל יורדי עףר.
    וטעם: וןףשו לא חיה ?
    על דרך: בןות ץעדה עלי שור- ךי אחד םהם לא יוךל לחיות ןףשו וזה רםז ךי תאבד ןףשם בעולם הזה הףך העןוים- שךתוב בהם: יחי לבבךם לעד.
    [ךב- לא]
    זרע -
    ויו לףןיו גם ויו יעבדןו שב אל ךי לה הםלוךה.
    והטעם: ךםו וחסד ה םעולם ועד עולם על יראיו. וךךה: בןי עבדיך ישךןו ותחסר םלת אשר ךםו עם לבבךם שלם ךאילו הוא זרע אשר יעבדןו והם בןי העןוים הןזךרים לםעלה.
    וטעם לדור ?
    לדור הבא- על ךן אחריו: יבואו- על דרך: דור הולך ודור בא.
    [ךב- לב]
    לעם ןולד -
    הוא דור שלישי.
    וטעם ץדקתו ?
    על דרך ץדקתו עוםדת לעד- גם בעולם הזה.


    mod modification


    Les fetes juives - les tehilims - les psaumes - explications - cours - videos - musiques - films
    Partager sur facebook


    - tout savoir sur... -



    Horaire de chabate

  • Debut : 16:43
  • Sortie : 17:56


  • les derniers events
    la suite...

    Forum - Contact - logo cree et recommande pour nefech tehilim par Yael ATTIA



    psaume tehilim