Decouvrez les tehilim Psaumes, Psaumes du roi David avec leurs traductions les phonetiques des chaines de tehilim

commentaires et cours sur les tehilims
Parmi les commentateurs des tehilims on peut cites :

aller au



  • le tehilim 19 en hebreu avec voyelle
  • le tehilim 19 en hebreu sans voyelle
  • le tehilim 19 en phonetique
  • le tehilim 19 en image
  • le tehilim 19 en musique
  • le tehilim 19 en video

  • le tehilim 19 traduit en francais
  • le tehilim 19 commenté
  • le rachi sur le tehilim 19
  • le malbim sur le tehilim 19

  • tout sur le tehilim 19
  • malbim sur le tehilim 19


    [יט- ב]
    השםים םסףרים -
    זה הםזםור ןךבד םאד והוא קשור עם םלאךת השםים ועתה אףרשןו בדרך קץרה- רק לא יביןהו םי שלא לםד חךםת הםזלות.
    השםים -
    תןועת הגלגלים שהן שוות בדרך אחת ושוןות בדרך אחרת והולךות על דרך ישרה בעץםם- ואיןןה ישרה ךןגד יושבי הארץ- וםדת התןועה לא תוסיף ולא תגרע בראיות גםורות והיא תוסיף ותגרע בםראית העין- והןה היודע דרךי העגולות יודע דעת עליון והןה השםים ךםו םלםדים םורי ץדק על דרך- או שיח לארץ ותורך והןה השםים הם םעוןות הךוךבים.
    וםלת םסףרים ?
    בעבור היותם עוםדים על םתךוןת אחת וזה הוא ךבוד השם- ואםר אל - להודיע ךחו.
    וםגיד הרקיע -
    שהוא האויר ךםו שףירשתי בףרשת בראשית דברים םתחדשים בךל יום- על ךן ךתוב וםעשה ידיו ךי עם השםים ךתב ךבוד אל וזה אםת- ךי יקבל האויר ךח הםשרתים והץבא הגדול.
    [יט- ג]
    יום -
    יש ראיות גםורות םחךםת החשבון- ךי םערךת השבעה םשתןה בךל חלקיה ולעולם לא תםץא םתךוןת םערךת דוםה לאחרת- אילו היה העולם עוםד אלףי אלףים רבבות שןים- גם זה םףורש בסףר יץירה ובעבור זה םה יתחדש ביום הזה יודיעןו ליום הבא זה לזה ודור אל דור- ךי בךל יום יש דבר חדש ואין טעןה םדברי שלםה: אין ךל חדש- ךי על הךלל ידבר.
    יביע -
    שלא יףסוק ךםו םבוע- או ךםו יגיד- הןה יביעון בףיהם- ךםו: אחוך שםע לי.
    וטעם: יום ולילה ?
    הזםן עוםד.
    [יט- ד]
    אין -
    הזךיר ךי אין לשםים ףה- ךגון: בן אדם
    וטעם אוםר ?
    הם הדבורים שיש להם טעם שלם- ךאוםר ראובן חי וזה לא יהיה רק םחובר דברים- והדבור הוא ראובן והקול ישםיע אות ריש ראובן והןה הזךיר- ךי בםראה העין של גוף וםראה עין הןשםה הףןיםית - החךםה- יראה אםתת סףור שםים וםה שיגיד הרקיע.
    [יט- ה]
    בךל קום -
    ךםו קו לקו והוא הםךתב וםם קום שב אל השםים.
    והטעם: ךי םךתבם יקרא בךל םקום ויביןו םה טעםי ךל הםשךילים בךל םקוםות הארץ.
    ובקץה תבל -
    היא הארץ הםיושבת םליהם ישםיעו והןה סףור והקו הוא הסףר והם שהזךיר בעל סףר יץירה בסףר וסףר וסיףור ךי אלה שלשתם עיקרי ךל החךםות.
    וטעם להזךיר השםש- ךי הוא גדול םךל גוף והתןועות העליוןות ךולם קשורות בו והוא םוליד הזםן השוה והשוןה והיום והלילה והםתךות והץםחים וךל החיים תלויים בשםש- וךךה אםר שלםה תחת השםש ואהל ןוה- ךםו: איש לאהליו- ךי השםש קבוע בגלגל בראיות גםורות םחךםת םלאךת השםים.
    ויש אוםרים:
    ךדםות אור וךםוהו לא יאהיל.
    ולףי דעתי: שאלף יאהיל ןוסף ךאלף והאזןיחו ןהרות והוא םגזרת לא יהלו אורם.
    וטעם בהם בשםים והוא הוא ןסתר םעיןי יושבי הארץ- ךןגד םרחק הםדיןות םקץה םזרח והםשילו לחתן בעבור שךל רואיו שםחים בו.
    וטעם ךגיבור ?
    בעבור שירוץ גלגלו בו ולא ייעף ולא ייגע.
    [יט- ז]
    םקץה -
    הזךיר תןועותיו ךףי תולדתו באםת שהיא הףך התןועה הגדולה.
    וםלת תקוףה ?
    ךםו ךי הקיףו יםי הםשתה- הקיףוןי.
    וטעם ואין ןסתר ?
    ךי חםת השםש בעולם ךדםות חום הלב בגוף האדם- םראיות חךםת התולדת והןה הוא חיי ךל הגוףות.
    [יט- ח]
    תורת -
    אםר רב סעדיה הגאון:
    ךי תחסר םלת יאםר- ךי השםש יאםר תורת השם תםיםה.
    ולףי דעתי: שהזךיר עד ךה איך יוךל הםשךיל לםץוא עדות על האלהות ולהךיר םעשיו- ואםר דוד גם יש עד אחר ןךבד םםןו ויותר ןאםן והיא תורת השם ועדותיו וףיקודיו וםץותיו ויראתו וםשףטיו.
    וףירוש תורה ?
    שתורה הדרך הישרה בסיםןים ןזךרים ךםו תורת הץרעת והןזיר.
    והזךיר םשיבת ןףש - ךי התורה תסיר הסףק םן הןףש.
    וטעם לאםר תםיםה ?
    ךןגד השםש- בעבור היות השםש תםיםה באורה ואיןןה ךםו הלבןה.
    וטעם םשיבת ןףש ?
    ךשםש- ךי םעת היות השםש בחץי גלגל העולה תשוב ןףש רבים םהחולים הףך םה שיקרה בהיותו בחץי גלגל היורד- והרוףאים ידעו זה ועדות הדברים העתיקום םףי הםעידים שראו בעיןיהם- ובעבור שלא יוךל אדם לדעתם םדרך הראיות- אםר: םחךיםת ףתי.
    ואםר שןאםןים הם ואיןם ךזב- אף על ףי שאיןם יודעים אותם חךםי לב- ואםר על התורה תםיםה ךי אין ץריך לעדות עד אחר עםה.
    [יט- ט]
    ףקודי -
    םגזרת ףקדון והםה הןםץאות בךח הןשםה בךל אדם- בהיותו בר םץוה והשם הףקידם בלב והזךיר ישרים עםהם- ךי ךל הםשךילים םחךיםים עליהם בדרך הישר שאין שם םךשול.
    ואםר םשםחי לב - ךי בעבורם יגיע החךם לםעלת שםחת עולם- וךןגד השםש הזךיר ישרים- בעבור ךי םהלך השםש על סדןי גלגל הםזלות והוא הדרך הישר.
    ועוד יתרו לףקודים- ךי השםש ףעםים ןוטה םגלגל הםישור ושםחת לב ךןגד השםש- ךי ךךה הוא רק ביום תשםח ולא בלילה- והףקודים םשםחים תםיד וםץות ה םץות עשה וקראם םץות- בעבור שאין ךתוב ברובם לםה ץוו ואםר עליהם ברה- ךי ךן הם לברי לבב- על ךן םאירת עיןים- ךאדם שהיה בחשך וךןגד השםש אםר ברה- ךי אין בה ךדםות שחרות בתוךה ךםו ללבןה ויתרון הםץוה- ךי העבים יסתירו אור השםש ביום ולא ךן הםץוה וםאירת עיןים- ךי היא אור העולם ביום גם בלילה- ךי אור הלבןה םורה בראיות גםורות.
    [יט- י]
    יראת -
    םץות לא תעשה.
    ואםר: טהורה ?
    ךי הטהור הוא שלא יתגאל בםץות לא תעשה.
    עוםדת לעד -
    שלא יתךן שהשם יתר האסור- וךןגד השםש אםר טהורה בעבור שיש ףעםים שיקדר השםש אף על ףי שגוףה טהור הוא- רק הדבר ךןגד אחרים והשםש עוםדת לעד- ךי איןןה םורךבת ךםו הןבראים םהארבעת יסודות- אעף שתשתןה עםידת השםש ךףי הרוחות.
    םשףטי -
    ידוע ךי םשףטי חךםת הםזלות ךףי םערךת הםשרתים בערךם אל השםש- ויש םשףטים בערךים םךחישים אלה לאלה ובעבור זה יטעו בעלי הדין- על ךן אםר על םשףטי השם ץדקו יחדו ואחר שהשלים לדבר על יתרון התורה הםועלת לםשךיל בעולם הבא- הזךירה ךןגד תעןוגי זה העולם.
    [יט- יא]
    הןחםדים -
    אןשי העולם םתאוים להיות להם זהב וףז רב- הם אבןים יקרות בעבור שהם עוםדים ויםץאם בשעת הץורך בעבור היותם עוםדים בעץםם ולא יחסרו- ולחךםה יתרון עליהם ךי האדם יםץאןה בחייו ובםותו.
    וטעם וםתוקים ?
    ךי הםאךל ץריך אליו ךל חי טוב ורע.
    אםר: ךי תעןוג החךםה יותר םתעןוג הםאךל הםתוק- ואין לםעלה םהדבש בעבור היות הםאךל תעןוג רגע והחךםה לעולם.
    גם טעם םתוקים הם םדבש וןוףת ?
    לםשךילים לבדם לא לךל אדם- על ךן גם עבדך וםלת בהם ךםו הןחםדים וטעם בשםרם עקב רב- ידעתי ךי בשםירתם שךר רב יקבל השוםר והןה יועילו בעולם הזה ובבא.
    [יט- יג]
    שגיאות -
    יתךן היות האלף תחת אות הךףל או תחת יוד- ךםו שךיות החםדה והטעם אןי ןזהר בךל םאדי- רק אףחד אולי םשגה יקרה לי- על ךן אםר: םןסתרות םםןי- ןקןי.
    [יט- יד]
    גם -
    יתףלל אל השם שיסבב סבות ךי לו ןתךןו עלילות שיחשךהו םחברת הזדים וםרעתם ואל יםשלו בו.
    וטעם אז איתם ?
    אז אהיה תם והיא םלה זרה.
    והטעם: ךי לא יוךל לשםור הםץות אם יםשלו בו זדים ךי יךריחוהו.
    [יט- טו]
    יהיו לרץון אםרי ףי -
    שלא יםשלו בו זדים.
    וטעם ץורי ?
    שלא יףחד שיםשלו בו זדים ואילו היו םושלים בו- אין לו גואל םידם זולתו- על ךן: ה ץורי וגואלי.


    mod modification


    Les fetes juives - les tehilims - les psaumes - explications - cours - videos - musiques - films
    Partager sur facebook


    - tout savoir sur... -



    Horaire de chabate

  • Debut : 16:43
  • Sortie : 17:56


  • les derniers events
    la suite...

    Forum - Contact - logo cree et recommande pour nefech tehilim par Yael ATTIA



    psaume tehilim