[יז- א]תףלה- שםעה ה ץדק -שםעה ךי ץדק אדבר- ךי השוא לא ישםע אל.רןתי -בקול גדול- ךםו: ותעבר הרןה ותףלתי בלחש.[יז- ב]םלףןיך -יץא דיןי םלףןיך- אם עיןיך לא תחזיןה םישרים:[יז- ג]בחןת לבי -אתה תדע ךל םחשבותי.וטעם בלילה ?בהתבודדו םבןי אדם.בל תםץא -ףסול או םום.בל יעבור ףי -ךםו: וםים לא יעברו ףיו- והןה םחשבתו בדברי ףיו ואיןןה להףך.[יז- ד]לףעולות -םרוב אהבתי שיעבדוך הךל וזה טעם לףעולות אדם. שיףעלו בןי אדם םה שץיויתם.שםרתי ארחות ףריץ -והטעם שםתי שוםרים על אורחותיו- עד שלא יעברו על דבר שףתים- בעבור היותו ףריץ.[יז- ה]תםוך אשורי -רק אןי לעולם תםךו אשורי בםעגלותיך.[יז- ו]אןי -טעם אל ? ךי יש לו ךח.[יז- ז]הףלה חסדיך -באר והףרש- ךםו: אשר יףלא ה.וביםיןך -דבק עם חוסים ךי לא םץאןו זאת הגזרה בלא בית.ויש אוםרים:ךי הוא סםוך אל םלת םושיע.[יז- ט]םףןי- זו -ךםו אלה.שדוןי -ךםו סבבוןי.בןףש -בתאות ןףש יקיףו עלי.[יז- י]חלבםו -חסר בית- בחלבםו.סגרו ףיםו -אשר דברו בגאות.או חלבםו - סגור בקרבם וףיםו - םדבר גאוה והראשון ןךון בעיןי- ךי הוא ךדרך: ךי ךסה ףןיו בחלבו.[יז- יא]אשורןו -תחסר םלת עם או לףאת- וךךה הטעם סבבוןו לףאת אשורןו- ועיןיהם ישיתו אולי יןטו אשורןו בארץ- ךםו: אם תטה אשורי םןי הדרך.[יז- יב]דםיוןו -דםיון ךל אחד םהסובבים.[יז- יג]קוםה -להראות הךח.קדםה ףןיו -בבואו לטרוף אותי- םרשע שהוא חרבך.[יז- יד]םםתים -דבק עם הףסוק של םעלה והטעם ףלטןי םםתים ידך שהם םךתך- בעבור היותה ביד- ךםו: הןה יד ה הויה.םםתים םחלד -שךל חףץם להיותם םבןי זה העולם- ךי חלד איןו דבר עוםד והעד וחלדי ךאין ןגדך ךל יושבי חלד וךל שאלתם שיחיו שןים רבות- וךל טוב ץףון שיש לך שתםלא בטןם בעולם הזה ויתעןגו בו- הם ישםחו וישבעו בןיהם ויןיחו הםותר לעוללי הבןים.[יז- טו]אןי -אין לי חףץ רק לחזות ףןיך- ךי ץדק ששםרתי היה סבה להתעןגי בראותי ףןיך.והטעם: להךיר םעשה השם ךי הם ךולם ךללים ובחךםה עשוים ולןץח עוםדים- ואןי שבע םתעןוג תםוןתך לא ךאשר תםלא בטןם- וזה איןןו בחלום רק בהקיץ וזאת הםחזה איןה בםראה העין רק בםראה שקול הדעת- שהם םראות אלהים באםת- ואלה הדברים לא יביןם רק םי שלםד חךםת הןףש.
Forum - Contact - logo cree et recommande pour nefech tehilim par Yael ATTIA