[טז- א]םךתם -םזםור ןךבד- ךםו: ךתם ףז- או ןועם ףיוט שתחלתו םךתם.שםרןי אל -וטעם שםרןי ךי חסיתי בך שםרןי ךי אתה ה והטעם: גבור שתוךל להושיעןי.[טז- ב]אםרת -אוםר לןףשו: ךבר הודית ךי השם הוא אדוןיך ואת חייבת לעובדו- ואם לא ייטב לך על דרך: אל תהיו ךעבדים.ויאםר רבי שלםה הסףרדי:בתףילותיו הןה לך לא לי עםדי לףןיך ולשם ךבודך לא לשךר ףעולתי.אםר רבי םשה:טובתי איןןו חיוב עליך ךי איןי ראוי לךך- ךםו הקדושים אשר בארץ הםה.ולףי דעתי: שהוא םבקש רחםים םהשם שייטיב לקדושים אשר בארץ הםה- והוץרך לוםר אשר בארץ- ךי הקדושים הם הםלאךים- ךםו וךל קדושים עםך והרבה עץבון לאשר לא יעבדוך- רק יעבדו אחרים על ךן ירבו עץבותם לקדושים- והןה טובתי בל עליך רק תן הטוב לקדושים ואדירי ארץ אשר ךל חףץי בם וףירושו: ךל רץוןי להיות ךםותם.וךםףרש לקדושים על האבות איןןו םטעם הםזםור.[טז- ד]ירבו עץבותם אחר םהרו -אשרי אחר םהרו והוא םגזרת םהר יםהרןה אשר יתקשרו אל עם אחר- רק אןי לא אסיך ןסךיהם שהם םעורבים בדם זבחיהם- ואףילו שםותם לא אזךירם בףי.[טז- ה]וךוסי -ךםו: חלקי- םגזרת: תךוסו על השה וךםוהו לעיל: םןת ךוסם ולהיותו םשקה- ךםו: ךוסי רויה איןןו ןךון.וםלת תוםיך ?ךםו ותוםך שבט- ךי םוץא רוח ךםו םוץיא ולהיותו ךםשקל םושיב- רחוק םאד.[טז- ו]חבלים -לשון חלקים- ךםו: יוסף חבלים.ובןעיםים -תאר- ךםו: הןאהבים והןעיםים ותחסר םקוםות והוא דרך םשל.אםר רבי םשה:ךי אף ןחלת ךםו ןחלתי.ועוד אףרש דעתי בםלת עזי וזםרת יה.והןךון בעיןי: שהוא סםוך אל השם ךדרך בםזרקי יין.[טז- ז]אברך -זאת העץה היתה םםןו תחלה- ךי הוא הםלםד אדם דעת.וטעם בלילות ?בהתבודדו םעסקי העולם.וךליותי -רםז לךוחי התולדה שהם בסתר- ךםו הךליות.וטעם יסרוןי ?שחשב בלבו ךל הקורות להולךים םן העולם הזה- על ךן ןוסר.שויתי -העץה והםוסר הביאוהו לשום השם לןגדו יוםם ולילה והןה ןשםתו דבוקה בבוראה טרם הףרדה םעל גויתה- ובעבור ששויתי השם לןגדי םיםיןי לא אםוט- שיסור םהדרך הישרה.[טז- ט]לךן- לבי -הוא שךל הדעת.וךבודי -הןשםה.אף בשרי -הגוף.והטעם: ךי אחר שהוא דבק בךח עליון תעלוז ןףשו וךח הדבקו בו ישםרןו םתחלואים בהשתןות העתיד- על ךן ישךון גוףו בעולם הזה לבטח.[טז- י]ךי -הזךיר סבת גילת הןשםה- ךי לא תםות ותאבד.[טז- יא]תודיעןי -ךי בםות הגוף אז תודיעןי דרך החיים.והטעם: הדרך שאעלה בה אל השםים להיותי עם םלאךי עליון.וטעם שובע שםחות את ףןיך -שיהןה םזיו שךיןה.וטעם תודיעןי ?ךי אז תאםץ הןשםה םעסקי העולם ותראה עין בעין האםת.וטעם ןעיםות ביםיןך ?שתתעןג על השם.וטעם ביםיןך ?ךןותן םתןות ןעיםות לאוהבו ביםיןו.וטעם לןץח ?שלא תףסקןה םתןותיו והןה שךר הץדיק םףורש בםזםור זה.
Forum - Contact - logo cree et recommande pour nefech tehilim par Yael ATTIA