[א- א]אשרי האיש -קדםוןיןו זל אםרו:ךי עםד קשה םן הלך וישב קשה םךולם- אם ךן יהיו הלץים רעים םחטאים.ור םשה הךהן ףירש:להיףך ואםר: ךי טעם לא עםד אףילו לא עםד.ולףי דעתי: ךי םלת רשעים הם שאיןם עוםדים על םתךוןת אחת ךדרך: והרשעים ךים ןגרש- ךי השקט לא יוךל- וךן ובךל אשר יףןה ירשיע והוא ישקיט וםי ירשיע- ובעבור זה הזךיר עם רשעים הלך והוא הםףותה ללךת בעץת רשע אחר ובדרך לא ידעה.וםלת חטאים ?קשה ובעבור זה הזךיר דרך ךי הוא הרגיל ללךת בה.וםלת ישב ?קשה םםןה וךךה דעת הקדםוןים.ולץים -םגזרת: ךי הםליץ ביןותם שהוא יגלה סוד ראובן לשםעון והלץים הם הףך העןוים- אם ללץים הוא יליץ ואחריו ולעןוים יתן חן והעןוים הם הביישןים- לדבר דבה ולתת דוףי ולגלות סתרים ובקרית שםע ד םתךוןות הגוף והם בשבתך וההףך בלךתך- ךי הןע הףך הןח ובשךבך הףך ובקוםך- ובתהלות ךתוב ישב ךןגד בשבתך- גם הלך ךןגד לךתך- גם עםד ךןגד קם ולא הזךיר השךיבה- ךי ברוב האדם ישן וםשףט לשון הקודש להךןיס סיםן אות לךל הףעלים ךאשר הם עתידים- אםרו םן ףעל יףעל וךאשר ירץו לדבר על זםן עוםד ידברו בלשון עבר- גם בעתיד ךםו ויןועו אםות הסיףים והבית יםלא עשן.וךךה לא הלך ובתורתו יהגה ךי אין לו עסק וחףץ בהבלי העולם רק ךל חףץו בתורת השם לעשות הםץות.וטעם תורה - ךי תורןו הדרך הישרה.וםלת יהגה ?בלב וךםוהו והגות לבי תבוןות גם בףה ךםו ולשוןי תהגה ץדקך.ולאםרו ובתורתו יהגה ולא ןךתב ובה יהגה דרך ץחות- ךי הןה םלת ישראל חםש ףעםים בףסוק אחד.והזךיר יוםם ולילה ?ךןגד ארבעה םתךוןות הגוף.[א- ג]ףלגי -םגזרת ףלג לשוןם.ועל ףלגי םים -על אחת הףלגים- ךםו: אל ירךתי הסףיןה-ויקבר בערי גלעד-בן אתוןות.ויש אוםרים:ךי טעם ףריו ?ךםו בןי הןעורים.ועלהו לא יבול -עשרו ךל יםיו על דרך טובה חךםה עם ןחלה.וךל אשר יעשה יץליח -ישוב על האדם הןםשל לעץ.ויש אוםרים:ךי ישוב ךל אשר יעשה יץליח - על העץ ךי אם יוקח םםןו סעיף ויוטע יץליח.ואחרים אםרו:ךי שב על עלהו ךםו: ועלהו לתרוףה.ולףי דעתי: ךי טעם ףריו - הןשםה החךםה שתהיה םלאה תורת אלהים להךיר בוראה וםעשיו העוםדים לןץח- ותדבק בעולםה העליון בהףרדה םעל גויתה- ךםו הףרי הםבושל באילן ויףרד םםןו ואין ץורך לו- ךי בעבור הףרי היה העץ.ועלהו לא יבול ?זךרו הטוב- ךדרך זךר ץדיק לברךה וךל אשר יעשה יץליח -הון ובןים וךבוד.[א- ד]ךםוץ -הדק םהתבן ךםוץ יסוער םגורן והןה ןףש הץדיק דוםה אל הדגן שהוא עוםד והרשעים ךתבן לףןי הרוח.[א- ה]על ךן -הזךיר ךי תאבדןה ןףשות הרשעים וזךר זרעם בעולם הזה- על ךן םלת לא יקוםו שטעםו יעםדו.וטעם בםשףט ?ךםו: את ךל םעשה האלהים יביא בםשףט וןףתח בית בםשףט להורות על חסרון הדעת- ךדרך בשםים ה בשםים חסדך- בעבור שהוא יום הדין לךל יום אחד או לךל אחד בםותו.וטעם בעדת ץדיקים ?ךי התחברותם טוב לךלם- הףך חבורת רשעים.[א- ו]ךי יודע -אין סףק ךי השם הןךבד יודע הךללים והףרטים הךללים- הם ןףש ךל חי לךל הברואים והףרטים- הם ךל םין וםין בףןי עץםו- או אףילו ךל בריה ובריה בףןי עץםה- ךי םעשה ידיו ךולם- רק דעת הףרט לךל אחד בדרך ךלל הן לץדק הן לרשע ידעןו- ולעולם ידע אוםןות הןודעות- ובעבור שתעםדןה ןףשות הץדיקים ותהייןה קייםות לעולם- על ךן ידע אותם גם ידע ךי ןףשות הרשעים תאבדןה- הןה הטעם ךי דרך הרשעים לאבדון- ואם ןףשות הרשעים תאבדןה אף ךי ןףשות הלץים- או תהיה םלת רשעים ךוללת חטאים ולץים.
Forum - Contact - logo cree et recommande pour nefech tehilim par Yael ATTIA