Decouvrez les tehilim Psaumes, Psaumes du roi David avec leurs traductions les phonetiques des chaines de tehilim

commentaires et cours sur les tehilims
Parmi les commentateurs des tehilims on peut cites :

aller au



  • le tehilim 73 en hebreu avec voyelle
  • le tehilim 73 en hebreu sans voyelle
  • le tehilim 73 en phonetique
  • le tehilim 73 en image
  • le tehilim 73 en musique
  • le tehilim 73 en video

  • le tehilim 73 traduit en francais
  • le tehilim 73 commenté
  • le rachi sur le tehilim 73
  • le malbim sur le tehilim 73

  • tout sur le tehilim 73
  • malbim sur le tehilim 73


    [עג- א]
    םזםו? לאסף- אך טוב -
    ךל בןי איש שאיןם םשךילים םעשה השם באם? הם ם?אוןןים ובעבו? זה החל אך טוב ליש?אל ךי טעם אך שאיןןו טוב לגויי הא?ץו? שלא ידעוהו ?ק ליש?אל.
    לב?י לבב -
    לא לךולם- זה הםזםו? דוםה בטעםו לםזםו? שםעו זא? ךל העםים ושך? הץדיקים לע?יד לבא םףו?ש בםזםו? הזה.
    [עג- ב]
    ואןי -
    י?ךן היו? זה הטעם דב?י אסף- או ידב? על לשון ךל םשךיל וןטי? ה?גל לסו? םהד?ךים היש?ים שהם ד?ךי השם- ךד?ך: באשו?ו אחזה ?גלי- ךי בעבו? שה?גל הולך? על ךן דיםה אםון? הלב שי?גיל בה בהליךה וםל? ןטיו שליםה ךםו: ץו? חסיו בו והןה ךאין היה ?אוי להיו?ו ךםו ךםעט ושףךו ךםו ןטיו- ךאש? אשו?י ךםו ?גלי- ךי הטעם ךףול ךםשףט לשון ץחו?- ?ק ךאין לא םץאןוה- ?ק על אףם וםה שאיןןו וד?ך םשל הזךי? לאשו?ים שןשףךו ךםים- ךד?ך: ךםים ןשףך?י- בעבו? שלא ןשא? בךלי םאוםה- ךםו שףךו אשו?יו ואין לו בםה ילך.
    [עג- ג]
    ךי -
    הןה סב? זה הדב? שקיןא בהוללים לשון ףועל- על םשקל הסובבים בעי?- םגז?? וי?הולל.
    [עד- ד]
    ךי -
    םל? ח?ץובו? ?ביעי? ובסף? ישעיהו: ף?ח ח?ץובו? ?שע הןה ף?ח ךםו ה?? ואם ךן ?היה ח?ץובו? ךםו אגודו?.
    והטעם: שהיה ?אוי שיהיו קשו?ים בעולם שיםי?ם םה?ה.
    ו? םשה הךהן אם?:
    ךי אין ח?ץובו? עד םו?ם ואולם הם ב?יאים ךאילו ך?וב- ואולם ךל אחד םהם ב?יא וזה איןןו ןךון ש?היה םל? אולם שהיא םל? טעם באח?וןה- ךי היא ךםו לךן אךן ?ק אך בל?י זול?י לםען בעבו?- ךי ךן לא יםץא בךל הםק?א.
    ואח?ים אום?ים:
    ךי אולם חס? ךף והטעם ךל אחד ב?יא ךאולם.
    ויש אום?ים:
    ךי הוא חס? בי?.
    והטעם באולם ךל אחד ב?יא באולםו.
    וטעם להזךי? אולם - ךי הוא ד? בבי? ןךבד שיש לו אולם- ךםו האולם של בי? השם הןזך? בדב?י היםים- או בעבו? שהדי?ה באולם ב?יאו? לגוף- בעבו? האוי? שהוא םגולה ויש ס?? םלםעלה.
    והןךון בעיןי: אח? שהזךי? שלום ?שעים א?אה בחייהם גם בםו?ם יםו?ו בלא ףגעים ו?חלואים ןגעים וםךאובים- ךאילו אין לןףשם קשו?ים עם גוףם.
    ואולם -
    על םשקל טובם.
    והטעם: ךוחם שהוא ךח ה?ולד? השום?? הגוף והוא םגז?? יש לאל ידי- והןה הטעם יםו?ו בםו?ם בלא יגיעה ובחייהם ךח ?ולד?ם חזק וב?יא.
    [עג- ה]
    בעםל -
    בעבו? היו?ם עשי?ים.
    ועם אדם -
    הטעם ךףול- או בבא ןגע באוי? שהוא ךולל- הם יםלטו םהןגע ולא הץדיקים.
    [עג- ו]
    לךן עןק?םו -
    םגז?? ועןקים לג?ג?ו?יך- ךדםו? ז? זהב ויעטוף םגז?? הםעטףו?.
    שי? -
    ךםו: שי? זוןה- ךםו ד?ך.
    ויש אום?ים:
    ךי יעטוף ?
    ךםו ?ףלה לעןי ךי יעטוף.
    וטעם שי? ףאה.
    והטעם: ךי החםס יעטוף להם לךל ףאה- ךאילו הוא ב?שו?ו.
    [עג- ז]
    יץא -
    אם? ? םשה:
    עיןיםו ךםו ךעין הבדולח ם?וב החלב יץא ון?אה עין יףה לם?אה.
    ויש אום?ים:
    ם?וב חלבם ךאילו יץא עיןיםו- ךד?ך: עיןים להם ולא י?או.
    וםל? םשךיו? ?
    על דע? ? םשה:
    ךםו םחשבו? ךי השךוי ךיןוי ללב לאחד שןים טעםים ךאחד ך??גום יץף ה ךאילו םשךיו? ם?או?- ךםו: ולבי ?אה ה?בה חךםה ודע? ויהי ףי?וש שךיו? החםדה- או יהיה ךטעם ואבן םשךי? םץויי??- והץיו?ים הם הםחשבו?.
    וטעם עב?ו ?
    שעב?ו אין בןי אדם לחשב.
    [עג- ח]
    יםיקו -
    םגז?? הםק בש?ו הףועל יוץא והףועל חס?- ךאילו יםיקו בדיבו?ים שליםים וידב?ו בדבו? ?ע העושק והחםס שעשו ולא יי?או םהשם- וזה טעם םם?ום ידב?ו- ךי אין ם?ום עליהם.
    [עג- ט]
    ש?ו -
    דגשו? ה?יו- ךי היא םףעלי הךףל שיחשבו ךי אם?ו? ףיהם ךאילו הם בשםים- שהם גזי?ו? אין להשיבם והאב? הםדב? ךזא? הוא םהא?ץ- וזה טעם ולשוןם ?הלך בא?ץ.
    והןךון בעיןי: ךי ש?ו בשםים ףיהם- שהם םדב?ים בשם ובםלאךיו ולשוןם ךם?גלים שהם הולךים בא?ץ לדב? ולסף? שםץ או דוףי- ודב? שןםץא בץדיקים וטעם ?הלך ךאילו הולך? לשםוע דוףי.
    [עג- י]
    לךן -
    אם? ?בי םשה:
    הלום ?וא? םגז??: והלםה סיס?א ךאילו ך?וב הלום קםוץ ההא ושו?ק בויו- ךד?ך םוךה וןגוע.
    וםי םלא -
    חס? ךוס.
    יםץו -
    םגז?? וםץי? ובאה הםלה םלעיל- בעבו? היו? הטעם ב?חל? םל?- ךםו ךי זה םשףט הלשון ךםו: עשה לי א? החיל הזה.
    וםם לםו ?
    שב אל הןזך?ים ב?חל? הםזםו? והם ב?י לבב.
    והןךון: שהוא שב לםל? עםו ךי יםץא בלשון יחיד ו?בים.
    ולףי דע?י: שהלום ךםו הןה ךםו הבא עוד הלום איש- ךי עםו ישוב בעבו? זה ש?ואה- או ישוב םגז?? שובב או ישיב אל לבו- ולא ידע םה טעם זה.
    [עג- יא]
    ואם?ו -
    יש אום?ים:
    ה?שעים ולףי דע?י שהאום?ים הם עם השם והעד הןה אלה ?שעים.
    [עג- יב]
    הןה -
    הטעם שהץדיקים יודעים דע? אם? שיש אלוה ןשגב םדע? אדם- והוא חךם לב שידע הךללים שהם עוםדים והחלקים שהם הף?טים הם םש?ןים בךל ע?- ךן לא ידעם השם ךי איןם עוםדים והןה הסףק בידם- בעבו? ?או?ם ה?שעים שהם שלוי עולם בגוףם ו?בי עוש?- ךםו: עשה לי א? החיל הזה.
    [עג- יג]
    אך -
    דב?י הםשךיל.
    וטעם זךי?י לבבי ?
    שםחשב?י םחשב? אם? ואםון?י זךה עם הבו?א- ובעבו? זה ןב?א האדם עד היו? ןשם?ו בחייו זךה וםזהי?ה ךךוךבים.
    וטעם בןקיון ךףי ?
    שלא עשה םעשה גיעול וטיןוף םה שאיןןו ?אוי לעשו?.
    והזךי? ךףי ?
    ךי ?וב הםעשים בךףים.
    [עג- יד]
    ואהי ןגוע -
    םה?שעים- ויוד ו?וךח?י סיםן הףעול ךי ה?שעים יוךיחוהו הףך ו?וךח?י לא אבי?ם שהוא סיםן הףועל.
    ולףי דע?י: ךי ןגוע םףא? ?אשו לסבלו עםל לךבוש יץ?ו- ו?וךח?י לןףשי.
    וטעם לבק?ים ?
    בךל בק?- ךםו: חדשים לבק?ים.
    [עג- טו]
    אם -
    דב?י הםשו??.
    אם אם??י בלבי- או אום? לאח?ים.
    אסף?ה ךםו -
    אלה וםל? אלה חס?ה- ךד?ך ה הטוב יךף? בעד או?ם שאךלו הףסח- ךי לא ך?וב ךי ךל לבבו שב אל חזקיהו אהיה בוגד בדו? בןיך השם- שלא ?הא אםון? לב באםון?ם והןה יחס? בי? הןה בדו? בןיך - הם שקבל?י ה?ו?ה םףיהם.
    [עג- טז]
    ואחשבה -
    ךאש? חשב?י לדע? זה הסוד לא יךול?י לו- זה הוא עםל בעיןי.
    [עג- יז]
    עד -
    ע?יד ?ח? עב?- ךאילו ידב? על זםן עוםד ךאש? ףי?ש?י.
    וטעם םקדשי אל ?
    ששם ךהןי השם וחךםי יש?אל והם גלו זה הסוד- והוא אביןה לאח?י?ם- ךי לא הובא האדם בעולם הזה לה?עןג בו או להיו?ו םלך או עשי?- ?ק ש?היה אח?י?ו טובה- וזה הוא שך? ןףשו? הץדיקים.
    [עג- יח]
    אך -
    ה?שעים בעולם הזה ךםףו?ים בדב?י חלקו? ולבסוף יהיו לםשואו?- ךםו: שואה וםשואה ל?והו ואש? איןןו בד?ך ?שעים להשםדם בסוףם.
    יש אום?ים:
    ךי לםשואו? ?
    םגז??: הןחש השיאןי והטעם ךףול.
    [עג- יט]
    איך -
    טעם סףו ?םו על ןףשו?ם.
    בלהו? -
    ךםו: בלהו? א?ןך- ךי יש שישוב לאין ולהבל- והעד ואיןך. ךךחלום. שאין בו אם? בהקיץ החולם- ךךה ץלםם יהיה בזוי בעי?.
    והטעם: שהיו ןשךחים ךי ןשךח זך?ם.
    [עג- ךא]
    ךי -
    יש אום?ים:
    י?חםץ םגז?? חוםץ ד?ך םשל- ךי ישוב לבי חוםץ עם ךליו?י- ע? שאש?וןן- םגז?? חץ שןון.
    ו? םשה ףי?ש בו:
    בלשון חךםיןו זל חםץ א? הדין.
    [עג- ךב]
    ואןי -
    היי?י ב?חלה לןגדך שלא ידע?י סוד ה?שעים ךבהםה- עד שעז??ןי וןגלה הסוד לי וזה הוא.
    [עג- ךג]
    ואןי -
    טעם אחז? ביד יםיןי ולא ןםוטו ףעםי ךאש? הזךי? ןטיו ?גלי.
    [עג- ךד]
    בעץ?ך- ?קחןי -
    םל? לקיחה בלא דב? הוא ה?חב?ו? ןשם? הץדיק עם העליוןים שאיןם גוף ולא יםו?ו לעולם- על ךן בדב?י חןוך: וי?הלך חןוך א? האלהים- שה?גיל ןףשו לה?הלך עם הםלאךים עד שלקחו השם- והןה יבקש זה הםשו?? עז?ןי וןחןי וה?גילןי בעץ?ך ואח? ש?עשה לי זה הךבוד אז ?קחןי- וךםוהו: ךי יקחןי סלה.
    או ףי?וש ואח? ?
    ואח? ךן ?קחןי ואןי ךבוד ךאחד הםלאךים.
    [עג- ךה]
    םי -
    אם? ?בי םשה:
    הטעם ךל חףץו הוא בשםים להיו?ו עם הםלאךים ךאילו אם? ךל אש? לי הוא בשםים ועםך- אין לי חףץ בא?ץ.
    אם? ? יהודה הלוי םך:
    םי הוא שאןי םבקש הוא בשםים- ךד?ך: םי לך ךל הםחןה הזה אש? ףגש?י.
    ולףי דע? הגאון:
    ךי ?חס? םל? זול?ך אח? בשםים.
    ולףי דע?י: ךי אין לו חףץ בשםים ובא?ץ אח? אבוד גוףו- על ךן אח?יו.
    [עג- ךו]
    ךלה שא?י -
    זה הגוף.
    ולבבי -
    זה הןףש הם?אוה- שהיא ךח ה?ולד? ?ק ץו? לבבי ךטעם ?וקף- ולבבי ךד?ך: אח?י לבבךם ואח?י עיןיךם.
    וטעם ץו? לבבי הוא הדבק העוםד לעולם ולא יאבד על ךן אח? זה.
    [עג- ךז]
    ךי -
    ךד?ך: יחד ךסיל ובע? יאבדו.
    ךל זוןה םםך -
    הוא היוץא בםחשב?ו ובםעשיו ם?שו? השם.
    [עג- ךח]
    ואןי ק?ב? אלהים -
    ךןגד ?חקיך.
    וטעם לי טוב ?
    ךי זה הוא הטוב באם?.
    ש?י -
    חס? ?יו השו?ש- ךד?ך: וך??י להם ב?י? שלום לה?חב?ו? שןי ?ווין.
    םלאךו?יך -
    לשון ?בים והיחיד םלאךה וםזא? הגז?ה םלאך והםלה ?ביעי? הןק?א ךן- בעבו? שעושה ?םיד םלאך? השם וךאש? יחךם הםשךיל ויךי? םלאךו? השם ויוךל לסף?ם בלבו- או אל אח?- אז ידע דע? עליון ובעבו? זה ןב?א ךל האדם.


    mod modification


    Les fetes juives - les tehilims - les psaumes - explications - cours - videos - musiques - films
    Partager sur facebook


    - tout savoir sur... -



    Horaire de chabate

  • Debut : 16:43
  • Sortie : 17:56


  • les derniers events
    la suite...

    Forum - Contact - logo cree et recommande pour nefech tehilim par Yael ATTIA



    psaume tehilim