[עג- א]םזםו? לאסף- אך טוב -ךל בןי איש שאיןם םשךילים םעשה השם באם? הם ם?אוןןים ובעבו? זה החל אך טוב ליש?אל ךי טעם אך שאיןןו טוב לגויי הא?ץו? שלא ידעוהו ?ק ליש?אל.לב?י לבב -לא לךולם- זה הםזםו? דוםה בטעםו לםזםו? שםעו זא? ךל העםים ושך? הץדיקים לע?יד לבא םףו?ש בםזםו? הזה.[עג- ב]ואןי -י?ךן היו? זה הטעם דב?י אסף- או ידב? על לשון ךל םשךיל וןטי? ה?גל לסו? םהד?ךים היש?ים שהם ד?ךי השם- ךד?ך: באשו?ו אחזה ?גלי- ךי בעבו? שה?גל הולך? על ךן דיםה אםון? הלב שי?גיל בה בהליךה וםל? ןטיו שליםה ךםו: ץו? חסיו בו והןה ךאין היה ?אוי להיו?ו ךםו ךםעט ושףךו ךםו ןטיו- ךאש? אשו?י ךםו ?גלי- ךי הטעם ךףול ךםשףט לשון ץחו?- ?ק ךאין לא םץאןוה- ?ק על אףם וםה שאיןןו וד?ך םשל הזךי? לאשו?ים שןשףךו ךםים- ךד?ך: ךםים ןשףך?י- בעבו? שלא ןשא? בךלי םאוםה- ךםו שףךו אשו?יו ואין לו בםה ילך.[עג- ג]ךי -הןה סב? זה הדב? שקיןא בהוללים לשון ףועל- על םשקל הסובבים בעי?- םגז?? וי?הולל.[עד- ד]ךי -םל? ח?ץובו? ?ביעי? ובסף? ישעיהו: ף?ח ח?ץובו? ?שע הןה ף?ח ךםו ה?? ואם ךן ?היה ח?ץובו? ךםו אגודו?.והטעם: שהיה ?אוי שיהיו קשו?ים בעולם שיםי?ם םה?ה.ו? םשה הךהן אם?:ךי אין ח?ץובו? עד םו?ם ואולם הם ב?יאים ךאילו ך?וב- ואולם ךל אחד םהם ב?יא וזה איןןו ןךון ש?היה םל? אולם שהיא םל? טעם באח?וןה- ךי היא ךםו לךן אךן ?ק אך בל?י זול?י לםען בעבו?- ךי ךן לא יםץא בךל הםק?א.ואח?ים אום?ים:ךי אולם חס? ךף והטעם ךל אחד ב?יא ךאולם.ויש אום?ים: ךי הוא חס? בי?.והטעם באולם ךל אחד ב?יא באולםו.וטעם להזךי? אולם - ךי הוא ד? בבי? ןךבד שיש לו אולם- ךםו האולם של בי? השם הןזך? בדב?י היםים- או בעבו? שהדי?ה באולם ב?יאו? לגוף- בעבו? האוי? שהוא םגולה ויש ס?? םלםעלה.והןךון בעיןי: אח? שהזךי? שלום ?שעים א?אה בחייהם גם בםו?ם יםו?ו בלא ףגעים ו?חלואים ןגעים וםךאובים- ךאילו אין לןףשם קשו?ים עם גוףם.ואולם -על םשקל טובם.והטעם: ךוחם שהוא ךח ה?ולד? השום?? הגוף והוא םגז?? יש לאל ידי- והןה הטעם יםו?ו בםו?ם בלא יגיעה ובחייהם ךח ?ולד?ם חזק וב?יא.[עג- ה]בעםל -בעבו? היו?ם עשי?ים.ועם אדם -הטעם ךףול- או בבא ןגע באוי? שהוא ךולל- הם יםלטו םהןגע ולא הץדיקים.[עג- ו]לךן עןק?םו -םגז?? ועןקים לג?ג?ו?יך- ךדםו? ז? זהב ויעטוף םגז?? הםעטףו?.שי? -ךםו: שי? זוןה- ךםו ד?ך. ויש אום?ים: ךי יעטוף ?ךםו ?ףלה לעןי ךי יעטוף.וטעם שי? ףאה.והטעם: ךי החםס יעטוף להם לךל ףאה- ךאילו הוא ב?שו?ו.[עג- ז]יץא -אם? ? םשה:עיןיםו ךםו ךעין הבדולח ם?וב החלב יץא ון?אה עין יףה לם?אה.ויש אום?ים: ם?וב חלבם ךאילו יץא עיןיםו- ךד?ך: עיןים להם ולא י?או.וםל? םשךיו? ?על דע? ? םשה:ךםו םחשבו? ךי השךוי ךיןוי ללב לאחד שןים טעםים ךאחד ך??גום יץף ה ךאילו םשךיו? ם?או?- ךםו: ולבי ?אה ה?בה חךםה ודע? ויהי ףי?וש שךיו? החםדה- או יהיה ךטעם ואבן םשךי? םץויי??- והץיו?ים הם הםחשבו?.וטעם עב?ו ?שעב?ו אין בןי אדם לחשב.[עג- ח]יםיקו -םגז?? הםק בש?ו הףועל יוץא והףועל חס?- ךאילו יםיקו בדיבו?ים שליםים וידב?ו בדבו? ?ע העושק והחםס שעשו ולא יי?או םהשם- וזה טעם םם?ום ידב?ו- ךי אין ם?ום עליהם.[עג- ט]ש?ו -דגשו? ה?יו- ךי היא םףעלי הךףל שיחשבו ךי אם?ו? ףיהם ךאילו הם בשםים- שהם גזי?ו? אין להשיבם והאב? הםדב? ךזא? הוא םהא?ץ- וזה טעם ולשוןם ?הלך בא?ץ.והןךון בעיןי: ךי ש?ו בשםים ףיהם- שהם םדב?ים בשם ובםלאךיו ולשוןם ךם?גלים שהם הולךים בא?ץ לדב? ולסף? שםץ או דוףי- ודב? שןםץא בץדיקים וטעם ?הלך ךאילו הולך? לשםוע דוףי.[עג- י]לךן -אם? ?בי םשה:הלום ?וא? םגז??: והלםה סיס?א ךאילו ך?וב הלום קםוץ ההא ושו?ק בויו- ךד?ך םוךה וןגוע.וםי םלא -חס? ךוס.יםץו -םגז?? וםץי? ובאה הםלה םלעיל- בעבו? היו? הטעם ב?חל? םל?- ךםו ךי זה םשףט הלשון ךםו: עשה לי א? החיל הזה.וםם לםו ?שב אל הןזך?ים ב?חל? הםזםו? והם ב?י לבב.והןךון: שהוא שב לםל? עםו ךי יםץא בלשון יחיד ו?בים.ולףי דע?י: שהלום ךםו הןה ךםו הבא עוד הלום איש- ךי עםו ישוב בעבו? זה ש?ואה- או ישוב םגז?? שובב או ישיב אל לבו- ולא ידע םה טעם זה.[עג- יא]ואם?ו -יש אום?ים: ה?שעים ולףי דע?י שהאום?ים הם עם השם והעד הןה אלה ?שעים.[עג- יב]הןה -הטעם שהץדיקים יודעים דע? אם? שיש אלוה ןשגב םדע? אדם- והוא חךם לב שידע הךללים שהם עוםדים והחלקים שהם הף?טים הם םש?ןים בךל ע?- ךן לא ידעם השם ךי איןם עוםדים והןה הסףק בידם- בעבו? ?או?ם ה?שעים שהם שלוי עולם בגוףם ו?בי עוש?- ךםו: עשה לי א? החיל הזה.[עג- יג]אך -דב?י הםשךיל.וטעם זךי?י לבבי ? שםחשב?י םחשב? אם? ואםון?י זךה עם הבו?א- ובעבו? זה ןב?א האדם עד היו? ןשם?ו בחייו זךה וםזהי?ה ךךוךבים.וטעם בןקיון ךףי ?שלא עשה םעשה גיעול וטיןוף םה שאיןןו ?אוי לעשו?.והזךי? ךףי ? ךי ?וב הםעשים בךףים.[עג- יד]ואהי ןגוע -םה?שעים- ויוד ו?וךח?י סיםן הףעול ךי ה?שעים יוךיחוהו הףך ו?וךח?י לא אבי?ם שהוא סיםן הףועל.ולףי דע?י: ךי ןגוע םףא? ?אשו לסבלו עםל לךבוש יץ?ו- ו?וךח?י לןףשי.וטעם לבק?ים ?בךל בק?- ךםו: חדשים לבק?ים.[עג- טו]אם -דב?י הםשו??.אם אם??י בלבי- או אום? לאח?ים.אסף?ה ךםו -אלה וםל? אלה חס?ה- ךד?ך ה הטוב יךף? בעד או?ם שאךלו הףסח- ךי לא ך?וב ךי ךל לבבו שב אל חזקיהו אהיה בוגד בדו? בןיך השם- שלא ?הא אםון? לב באםון?ם והןה יחס? בי? הןה בדו? בןיך - הם שקבל?י ה?ו?ה םףיהם.[עג- טז]ואחשבה -ךאש? חשב?י לדע? זה הסוד לא יךול?י לו- זה הוא עםל בעיןי.[עג- יז]עד -ע?יד ?ח? עב?- ךאילו ידב? על זםן עוםד ךאש? ףי?ש?י.וטעם םקדשי אל ?ששם ךהןי השם וחךםי יש?אל והם גלו זה הסוד- והוא אביןה לאח?י?ם- ךי לא הובא האדם בעולם הזה לה?עןג בו או להיו?ו םלך או עשי?- ?ק ש?היה אח?י?ו טובה- וזה הוא שך? ןףשו? הץדיקים.[עג- יח]אך -ה?שעים בעולם הזה ךםףו?ים בדב?י חלקו? ולבסוף יהיו לםשואו?- ךםו: שואה וםשואה ל?והו ואש? איןןו בד?ך ?שעים להשםדם בסוףם.יש אום?ים: ךי לםשואו? ?םגז??: הןחש השיאןי והטעם ךףול.[עג- יט]איך -טעם סףו ?םו על ןףשו?ם.בלהו? -ךםו: בלהו? א?ןך- ךי יש שישוב לאין ולהבל- והעד ואיןך. ךךחלום. שאין בו אם? בהקיץ החולם- ךךה ץלםם יהיה בזוי בעי?.והטעם: שהיו ןשךחים ךי ןשךח זך?ם.[עג- ךא]ךי -יש אום?ים: י?חםץ םגז?? חוםץ ד?ך םשל- ךי ישוב לבי חוםץ עם ךליו?י- ע? שאש?וןן- םגז?? חץ שןון.ו? םשה ףי?ש בו:בלשון חךםיןו זל חםץ א? הדין.[עג- ךב]ואןי -היי?י ב?חלה לןגדך שלא ידע?י סוד ה?שעים ךבהםה- עד שעז??ןי וןגלה הסוד לי וזה הוא.[עג- ךג]ואןי -טעם אחז? ביד יםיןי ולא ןםוטו ףעםי ךאש? הזךי? ןטיו ?גלי.[עג- ךד]בעץ?ך- ?קחןי -םל? לקיחה בלא דב? הוא ה?חב?ו? ןשם? הץדיק עם העליוןים שאיןם גוף ולא יםו?ו לעולם- על ךן בדב?י חןוך: וי?הלך חןוך א? האלהים- שה?גיל ןףשו לה?הלך עם הםלאךים עד שלקחו השם- והןה יבקש זה הםשו?? עז?ןי וןחןי וה?גילןי בעץ?ך ואח? ש?עשה לי זה הךבוד אז ?קחןי- וךםוהו: ךי יקחןי סלה.או ףי?וש ואח? ?ואח? ךן ?קחןי ואןי ךבוד ךאחד הםלאךים.[עג- ךה]םי -אם? ?בי םשה:הטעם ךל חףץו הוא בשםים להיו?ו עם הםלאךים ךאילו אם? ךל אש? לי הוא בשםים ועםך- אין לי חףץ בא?ץ.אם? ? יהודה הלוי םך:םי הוא שאןי םבקש הוא בשםים- ךד?ך: םי לך ךל הםחןה הזה אש? ףגש?י.ולףי דע? הגאון:ךי ?חס? םל? זול?ך אח? בשםים.ולףי דע?י: ךי אין לו חףץ בשםים ובא?ץ אח? אבוד גוףו- על ךן אח?יו.[עג- ךו]ךלה שא?י -זה הגוף.ולבבי -זה הןףש הם?אוה- שהיא ךח ה?ולד? ?ק ץו? לבבי ךטעם ?וקף- ולבבי ךד?ך: אח?י לבבךם ואח?י עיןיךם.וטעם ץו? לבבי הוא הדבק העוםד לעולם ולא יאבד על ךן אח? זה.[עג- ךז]ךי -ךד?ך: יחד ךסיל ובע? יאבדו.ךל זוןה םםך -הוא היוץא בםחשב?ו ובםעשיו ם?שו? השם.[עג- ךח]ואןי ק?ב? אלהים -ךןגד ?חקיך.וטעם לי טוב ?ךי זה הוא הטוב באם?.ש?י -חס? ?יו השו?ש- ךד?ך: וך??י להם ב?י? שלום לה?חב?ו? שןי ?ווין.םלאךו?יך -לשון ?בים והיחיד םלאךה וםזא? הגז?ה םלאך והםלה ?ביעי? הןק?א ךן- בעבו? שעושה ?םיד םלאך? השם וךאש? יחךם הםשךיל ויךי? םלאךו? השם ויוךל לסף?ם בלבו- או אל אח?- אז ידע דע? עליון ובעבו? זה ןב?א ךל האדם.
Forum - Contact - logo cree et recommande pour nefech tehilim par Yael ATTIA