[סח- א]לםןץח לדוד -[סח- ב]יקום אלהים יףוץו אויביו -זה הםזםו? ןךבד םאד ו?ובי םף?שים ףי?שוהו על ם?ן ?ו?ה ועדו?ם ה בם סיןי בקדש- ?ק לא יוךלו לדבק הטעםים- ךי אח? שןךןסו לא?ץ ישיב לבקיעיו הים בץא? אבו?יןו םםץ?ים וזא? איןןה ד?ך ןךוןה.והןךון בעיןי: ךי זה הםזםו? חב?ו דוד על הםלחםה שהי?ה לו עם ע?לים ו?וב םחןהו היה יהודה ובןיםן וזבולון וןף?לי אז ן?א?ה גבו??ם בםלחםה- על ךן הזךי?ם והעד שהחל יקום וזה דוםה לדב?י םשה: קוםה ה והטעם ךי בקוםו יןוסו םיד הםשןאים.וטעם הקיםה ה?או? גבו??ו.[סח- ג]ךהןדוף -בא ?ןדוף שלם- ךםו: וךל עץביךם ?ןגושו.ךהםס -שם הףועל םףעלי הךףל.דוןג -שעוה.יאבדו ?שעים -הם הןלחםים עם דוד.[סח- ד]וץדיקים -שהם עם דוד והם יש?אל ישםחו.[סח- ה]שי?ו -יאם?ו אלה לאלה שי?ו לאלהים.סלו -ךםו סלסלה ךעןין הללו.בע?בו? -שם לשםים.ו?בי םשה אם?:ןק?א ךן שםים- בעבו? שהוא ?חב- גם אם? ךי םל? סלו ךםו סולו סולו הםסילה.וטעם ל?וךב בע?בו?- הוא החוגג אל בי? השם שהוא ?וךב ע?בה.והןךון: שהוא ל?וךב בשםי שםי קדם ובעבו? ךי ה?ןועו? שלש:האח? עולה ךםו האש וךןגדו הה?והשןי? יו?ד? ךםו הא?ץ וזה ךןגד השףלה והע?בהאםץעי? ך?ןוע? הגלגל- ובי? ביה םש??.והטעם ךשם הזה סולו או?ו ו?וםםוהו לא ךאש? חשבו ?בים- ךי הבי? עיק?- עד שיעשו ךן עם ךל האו?יו? וךךה ךי ביה ה ?וקף הןץוח.[סח- ו]אבי -אעף שהוא ?וךב בע?בו?- ךםו: ךי ?ם ה ושףל י?אה והוא הי?ום אש? אין לו עוז? ואףילו דע? אין לו- וךךה ב?ו?ה: ךי ה אלהיךם הוא אלהי האלהים- ואח?יו: עושה םשףט י?ום ואלםןה.וטעם בםעון קדשו - אף על ףי שךבודו םקום גבוה וי?וםים ב?ח?י? ה?ח?י? שהיא הא?ץ.[סח- ז]אלהים- בי?ה -על ד?ך: ךי בי? יעשה לך ה-ויעש להם ב?ים-איש ובי?ו שה לבי?.והטעם: ךי היחידים ישיםם ?בים ויושיבם.וםל? בךוש?ו? ?קשו?ה עם אסי?ים- ךאילו אם?: אסו?ים בזיקים.וטעם ךוש?ו? ?הךבל שטעםו- ךםו: ידיה שלחה בךישו?.וטעם סו??ים ?העושים חםס לי?וםים.וםל? ץחיחה ?ךםו: ץחה ץםא- ךםו והשביע בץחץחו? ןףשך.יבוש?- וזה הףך םושיב יחידים בי?ה- לףןים ביישוב וץחיחה םקום ץםאון.[סח- ח]אלהים -ךל הםף?שים ףי?שו:ךי בע? ם?ן ?ו?ה ?עשו שםים וא?ץ וךךה אלוה ם?יםן יבוא.וךן ה םסיןי בא.וךן ה בץא?ך םשעי?.וךךה אלהים בץא?ך לףןי עםך וזה הך?וב יךחישם- ךי לא י?ךן לום? על ם?ן ?ו?ה בץעדך בישיםון סלה - ךי ישיםון םגז?? והבםו? ?שםןה ובהיו? יש?אל בסיןי היו ביישוב לא ב?והו יליל ישיםון- שהוא הםדב? הגדול והןו?א- בא?ץ לא עב? בה איש וזה היה אח? ןסעם םה? סיןי.ועוד:ךי אין ך?וב ב?ו?ה שהא?ץ ?עשה גם שםים ביום ם?ן ?ו?ה ?ק ה? סיןי ח?ד לבדו- וזה ףי הףסוקים ך?וב ב?ו?ה: ה םסיןי בא- ךי םסיןי החל לבוא בםחןה יש?אל ולא ן?א?ה גבו??ו ?ק אח? שסבבו א? ה? שעי? ךך?וב וףא?ן סםוך אליהם- ךי ךן ך?וב: וא? החו?י בה??ם שעי? עד איל ףא?ן וזה הוא: בץעדך םשדה אדום וךךה אלוה ם?יםן יבוא- שהוא ךםו: ?יםן אום?.והטעם בץא?ך לףןי עםך ?לך? הא?ון ?חלה- ךאש? ןסעו םה? סיןי.וטעם א?ץ ?עשה ?ךםו: וי?גזו הה?ים- שףחדו ךל הגוים הלא ??אה בשי?? דוד- אם?: ו?געש ו??עש הא?ץ וםוסדי.והטעם ךםעט היה הוףך ךל העולם ובעבו? היו? הא?ץ עוםד?- אם?: ?עשה הא?ץ ךאש? ?עשה סיןי ביום ם?ן ?ו?ה םףןי השם.ו?בי םשה אם?:ךי זה סיןי טעםו- הןה זה עד בעםוד הךבוד עליו.וטעם אלהי יש?אל ?ךי בעבו? יש?אל י?ד האלהים על ה? סיןי.[סח- י]גשם -הןה טעם אלהים בץא?ך לףןי עםך לסף? ?חל? ןץוח יש?אל.וםל? ?ןיף ? ??וה- ךםו: ןף?י םשךבי.ןחל?ך -היא א?ץ יש?אל והטעם ךי השם י?וה או?ה לעולם- ךד?ך: ?םיד עיןי ה אלהיך בה.וטעם וןלאה ?ךאילו הי?ה ןלאה- א?ה ךוןן?ה או?ה.[סח- יא]חי?ך -קהל?ך ךםו חי? ףלש?ים והןה יסף? שןךןסו יש?אל לא?ץם.וטעם ?ךין ?לןךח השם שהי?ה ליש?אל בע? עןיים ?ךין להם- ש?טיב להם.[סח- יב]אדןי- אם? -דבק עם הםבש?ו?.והטעם השם יקים דב?י הןשים הםבש?ו? בשי?יהן.ץבא ?ב -םיש?אל ךי ?או?ם וךל שאל?ם ש?גבי? יש?אל וזה הוא האום?: םלךי ץבאו? ידודון ידודון םףןיךם.והטעם: ךי םלךי ץבאו? הגוים יב?חו םףןיךם- וידודון ףעםיהם.[סח- יג]וןו? בי? -הקהלה שןשא?? בי?ושלם שלא יץאה לםלחםה- ?חלק שלל אף ךי היוץא?.[סח- יד]אם- בין שף?ים -ךםו שףו? הסי? שהוא ךעין שח?ו?.והטעם לא ?ףחדו םהאויב ךי אילו היי?ם שוךןים בין שף?ים א?ם לבןים ךםו יוןה שהיא ןחף? בךסף.ואב?ו?יה -ךםו םי י?ן לי אב? ךיוןה.בי?ק?ק -עין הזהב וךםו וןהףךו ךל ףןים לי?קון.והטעם םה?ה ??ןע? םן השח?ו? וי?אה הלובן.[סח- טו]בף?ש -טעם שדי ךםו םןץח ךאש? ףי?ש הןגיד.וםלךים ?הם םלךי א?ץ ובה שב אל: חי?ך ישבו בה. ו?שלג ?י?אה הלובן ךםו השלג הןםץא ?םיד בץלםון והוא ה? ידוע הןםץא בעבו? הי?דן םז?חה.לםה -יסף? שבח א?ץ יש?אל.[סח- טז]ה? גבןוןים -םגז?? או גבן או דק- אולי ךךה הוא.[סח- יז]לםה ??ץדון -?שףלו א?ם ה?ים גבןוןים וזה הטעם דבק עד אם ?שךבון בין שף?ים.והטעם: לא ?שףל ה? בשן ךי א?ה ה? שחםדו הםלאךים לשב? בו- אף השךיןה ?שךן שם.[סח- יח]?ךב -זה דבק עם חםד אלהים לשב?ו.וטעם ?בו?ים ?ךםו סביבו? אלישע ?בבו? ?בו?.אלףי -שןים בםסף? ךםו אלף אלף ואלף שןאן ?ח? יוד בןיין קןיין.ויש אום?ים: ךי זה ?םז לםסף? הלוים בםדב? ואין זה םטעם הםזםו?.וטעם ה בם ? השךיןה בם בסיןי בקדש ויחס? ךף- ךםו: ועי? ף?א אדם יולד.והןה הטעם: ךי קדוש? א?ץ יש?אל בה? סיןי.[סח- יט]עלי? -דב?י בן אדם לדוד וזה אם?ו ב?וח הקדש או ?ףלה.וטעם לם?ום ?הםבץ?ים הגבוהים.לקח? ם?ןו? באדם -העבדים הןםך?ים ואף סו??ים ויך??ו ב?י? עםך הסו??ים שי?גיי?ו וישךןו עם םקום השךיןה.[סח- ך]ב?וך אדןי -יודה השם שהגבי? ידו.יעםס לןו -ב?ךו?יו.ויש אום?ים: ךי הףעול הוא ישוע?ןו ויהיה האל בעבו? אל לםושעו?- לןו האל לןו הוא לבדיןו לםושעו? ויש לו ?וץאו? וסבו? להםי? אויביןו.[סח- ךג]אם? -ףי?ושים ?בים ?אי?י ואין אחד םהם קשו? באש? לףןיו ואח?יו.ולףי דע?י: ךי ףי?ושו- ךי האויב הבא אל בשן אל א?ץ יש?אל ךךה ישוב אל בי?ו ךאש? ישוב הטובע בםץול? ים.וטעם אם? ךך גז? השם- ךאש? ףי?ש?י בךםה םקוםו?.[סח- ךד]לםען ?םחץ ?גלך -ךף ?גלך לןוךח דוד ךי עלי? לם?ום.ו?יו ?םחץ ?גלך - לשון ןקבה ךםו ?גלי עםדה בםישו? ו?היה הםלה םהףעלים העוםדים- או ?יו ?םחץ לןךח דוד וזה ד?ך םשל.ו? יהודה אם?:ךי ?םחץ הףוך- ךםו חםוץ בגדים.לשון ךלביך -?םז לאויבים שהיו םדב?ים על דוד.םאויבים -םדם אויבים.םןהו -ךםו םן הוא והלאה ובא םשוןה בעבו? היו?ו סוף ףסוק.ויש אום?ים: םאויבים םהךלל.וםןהו -ךםו שםץ םןהו ?םז לםלךה.ואח?ים אם?ו:ךי םןהו- ךםו ץוהו והשלש ןקודו? אין םןהג שיםץאו ?ח? קםץ גדול ךי הוא ף?ח קטן.[סח- ךה]?או -יש?אל- אלו הד?ךים וההליךו? שהלך השם עם יש?אל ףעם אח?י ףעם.וטעם בקדש ?השםים- ךםו: הךוךבים םםסלו?ם.[סח- ךו]קדםו- ?וףףו? -שם ה?א? או ףועלו? םףעלי הךףל וןקםץ הףא בעבו? היו?ו סוף ףסוק- ?ק ם?וףףו? על לבביהן םעלוםי העין.[סח- ךז]בםקהלו?- םםקו? יש?אל -היוץאים םםקו? יש?אל- ךםו: וםםי יהודה יץאו.[סח- ךח]שם בןיםן ץעי? -בםסף?- ךי היה הזםן ק?וב לדב? ףילגש בגבעה- או בעבו? היו?ו קטן םךל הבןים.וטעם ?ודם ?ה?ודה שיש להם והםם סיםן בםקהלו? ובא בקםץ קטן ?ח? גדול- ךםו: הםעלם םים.ו?גם?ם -ךםו: ש?ים וךךה ?גם םלך וךב? הזך??י זה הףסוק ב?חל? הםזםו?.[סח- ךט]ץוה- עזך -לןץח דוד וזה עזה ךםו הגבו?ה א?ה האלהים ףעל? לןו והןה םשקל עזה- ךםו חקה.[סח- ל]םהיךלך -הטעם ךי םהיךלך הךף לןךח דוד- עד הםקוםו? ה?חוקים ?הייןה הםןחו? הםובאו? לך.[סח- לא]גע? -ךםו: הןןי גוע? לךם- שאין בו בי?.חי? -קהל? חי?ך ישבו בה.קןה -החיה שה?םחים א?וךים- ךםו הקןה וךן שם ?םחים בלשון קד?.בעגלי עםים -ךםו: עד? אבי?ים- ךםו: אבי?י בשן ף?ו? הבשן- והטעם ךףול.גע? -בהם עד שיהיה ךל אחד םהם ם??ףס לףןיך.ב?ץי ךסף ?ל?? םס- אם? שףז?ו ךל האןשים החףץים להלחם עםך.בז? -ךםו: ו?ךוש להם יבזו?.וק?בו? -ךםו: הםלםד ידי לק?ב.[סח- לב]יא?יו חשםןים -סגןים ךחשםוןאי- וךוש ??יץ ידיו בזהב:[סח- לג]םםלךו? -הםביאו? הםס לדוד.[סח- לד]ל?וךב -בקשו? בי? ד?ך הבהםה אש? אןי ?וךב בה.והטעם שםי השםים.וטעם קדם ?יש לו סוד ךןגד בןי הדו? וףעול י?ן קול עוז.[סח- לה]?ןו -ףי?ש םה הוא הקול שהשם אם?: ?ןו עז- להודו? בדיבו?.על יש?אל -שהם סגול?ו םךל הא?ץ עליהם ??אה גאו?ו.ועוזו בשחקים -ךי םשם יבוא העוז ליש?אל.[סח- לו]ןו?א -יהיה םו?א אלהים בא?ץ םםקום הםקדש- ךד?ך: ב?וך ה םץיון.והןךון: ךי בי? הםקדש בא?ץ םךוון ךןגד בי? הםקדש בשםים- ךםו: וזה שע? השםים והוא סוד םךוסה- ובעבו? שהזךי?: ?ןו עז לאלהים בדיבו? שיודו שהוא בעל העוז- אם? שהעוז בםעשה באם?- גם ה?עץוםו? השם י?ן או?ם ליש?אל והודו לשם- על ךן ב?וך אלהים.
Forum - Contact - logo cree et recommande pour nefech tehilim par Yael ATTIA