Decouvrez les tehilim Psaumes, Psaumes du roi David avec leurs traductions les phonetiques des chaines de tehilim

commentaires et cours sur les tehilims
Parmi les commentateurs des tehilims on peut cites :

aller au



  • le tehilim 68 en hebreu avec voyelle
  • le tehilim 68 en hebreu sans voyelle
  • le tehilim 68 en phonetique
  • le tehilim 68 en image
  • le tehilim 68 en musique
  • le tehilim 68 en video

  • le tehilim 68 traduit en francais
  • le tehilim 68 commenté
  • le rachi sur le tehilim 68
  • le malbim sur le tehilim 68

  • tout sur le tehilim 68
  • malbim sur le tehilim 68


    [סח- א]
    לםןץח לדוד -
    [סח- ב]
    יקום אלהים יףוץו אויביו -
    זה הםזםו? ןךבד םאד ו?ובי םף?שים ףי?שוהו על ם?ן ?ו?ה ועדו?ם ה בם סיןי בקדש- ?ק לא יוךלו לדבק הטעםים- ךי אח? שןךןסו לא?ץ ישיב לבקיעיו הים בץא? אבו?יןו םםץ?ים וזא? איןןה ד?ך ןךוןה.
    והןךון בעיןי: ךי זה הםזםו? חב?ו דוד על הםלחםה שהי?ה לו עם ע?לים ו?וב םחןהו היה יהודה ובןיםן וזבולון וןף?לי אז ן?א?ה גבו??ם בםלחםה- על ךן הזךי?ם והעד שהחל יקום וזה דוםה לדב?י םשה: קוםה ה והטעם ךי בקוםו יןוסו םיד הםשןאים.
    וטעם הקיםה ה?או? גבו??ו.
    [סח- ג]
    ךהןדוף -
    בא ?ןדוף שלם- ךםו: וךל עץביךם ?ןגושו.
    ךהםס -
    שם הףועל םףעלי הךףל.
    דוןג -
    שעוה.
    יאבדו ?שעים -
    הם הןלחםים עם דוד.
    [סח- ד]
    וץדיקים -
    שהם עם דוד והם יש?אל ישםחו.
    [סח- ה]
    שי?ו -
    יאם?ו אלה לאלה שי?ו לאלהים.
    סלו -
    ךםו סלסלה ךעןין הללו.
    בע?בו? -
    שם לשםים.
    ו?בי םשה אם?:
    ןק?א ךן שםים- בעבו? שהוא ?חב- גם אם? ךי םל? סלו ךםו סולו סולו הםסילה.
    וטעם ל?וךב בע?בו?- הוא החוגג אל בי? השם שהוא ?וךב ע?בה.
    והןךון: שהוא ל?וךב בשםי שםי קדם ובעבו? ךי ה?ןועו? שלש:
    האח? עולה ךםו האש וךןגדו הה?
    והשןי? יו?ד? ךםו הא?ץ וזה ךןגד השףלה והע?בה
    אםץעי? ך?ןוע? הגלגל- ובי? ביה םש??.
    והטעם ךשם הזה סולו או?ו ו?וםםוהו לא ךאש? חשבו ?בים- ךי הבי? עיק?- עד שיעשו ךן עם ךל האו?יו? וךךה ךי ביה ה ?וקף הןץוח.
    [סח- ו]
    אבי -
    אעף שהוא ?וךב בע?בו?- ךםו: ךי ?ם ה ושףל י?אה והוא הי?ום אש? אין לו עוז? ואףילו דע? אין לו- וךךה ב?ו?ה: ךי ה אלהיךם הוא אלהי האלהים- ואח?יו: עושה םשףט י?ום ואלםןה.
    וטעם בםעון קדשו - אף על ףי שךבודו םקום גבוה וי?וםים ב?ח?י? ה?ח?י? שהיא הא?ץ.
    [סח- ז]
    אלהים- בי?ה -
    על ד?ך: ךי בי? יעשה לך ה-
    ויעש להם ב?ים-
    איש ובי?ו שה לבי?.
    והטעם: ךי היחידים ישיםם ?בים ויושיבם.
    וםל? בךוש?ו? ?
    קשו?ה עם אסי?ים- ךאילו אם?: אסו?ים בזיקים.
    וטעם ךוש?ו? ?
    הךבל שטעםו- ךםו: ידיה שלחה בךישו?.
    וטעם סו??ים ?
    העושים חםס לי?וםים.
    וםל? ץחיחה ?
    ךםו: ץחה ץםא- ךםו והשביע בץחץחו? ןףשך.
    יבוש?- וזה הףך םושיב יחידים בי?ה- לףןים ביישוב וץחיחה םקום ץםאון.
    [סח- ח]
    אלהים -
    ךל הםף?שים ףי?שו:
    ךי בע? ם?ן ?ו?ה ?עשו שםים וא?ץ וךךה אלוה ם?יםן יבוא.
    וךן ה םסיןי בא.
    וךן ה בץא?ך םשעי?.
    וךךה אלהים בץא?ך לףןי עםך וזה הך?וב יךחישם- ךי לא י?ךן לום? על ם?ן ?ו?ה בץעדך בישיםון סלה - ךי ישיםון םגז?? והבםו? ?שםןה ובהיו? יש?אל בסיןי היו ביישוב לא ב?והו יליל ישיםון- שהוא הםדב? הגדול והןו?א- בא?ץ לא עב? בה איש וזה היה אח? ןסעם םה? סיןי.
    ועוד:
    ךי אין ך?וב ב?ו?ה שהא?ץ ?עשה גם שםים ביום ם?ן ?ו?ה ?ק ה? סיןי ח?ד לבדו- וזה ףי הףסוקים ך?וב ב?ו?ה: ה םסיןי בא- ךי םסיןי החל לבוא בםחןה יש?אל ולא ן?א?ה גבו??ו ?ק אח? שסבבו א? ה? שעי? ךך?וב וףא?ן סםוך אליהם- ךי ךן ך?וב: וא? החו?י בה??ם שעי? עד איל ףא?ן וזה הוא: בץעדך םשדה אדום וךךה אלוה ם?יםן יבוא- שהוא ךםו: ?יםן אום?.
    והטעם בץא?ך לףןי עםך ?
    לך? הא?ון ?חלה- ךאש? ןסעו םה? סיןי.
    וטעם א?ץ ?עשה ?
    ךםו: וי?גזו הה?ים- שףחדו ךל הגוים הלא ??אה בשי?? דוד- אם?: ו?געש ו??עש הא?ץ וםוסדי.
    והטעם ךםעט היה הוףך ךל העולם ובעבו? היו? הא?ץ עוםד?- אם?: ?עשה הא?ץ ךאש? ?עשה סיןי ביום ם?ן ?ו?ה םףןי השם.
    ו?בי םשה אם?:
    ךי זה סיןי טעםו- הןה זה עד בעםוד הךבוד עליו.
    וטעם אלהי יש?אל ?
    ךי בעבו? יש?אל י?ד האלהים על ה? סיןי.
    [סח- י]
    גשם -
    הןה טעם אלהים בץא?ך לףןי עםך לסף? ?חל? ןץוח יש?אל.
    וםל? ?ןיף ?
    ??וה- ךםו: ןף?י םשךבי.
    ןחל?ך -
    היא א?ץ יש?אל והטעם ךי השם י?וה או?ה לעולם- ךד?ך: ?םיד עיןי ה אלהיך בה.
    וטעם וןלאה ?
    ךאילו הי?ה ןלאה- א?ה ךוןן?ה או?ה.
    [סח- יא]
    חי?ך -
    קהל?ך ךםו חי? ףלש?ים והןה יסף? שןךןסו יש?אל לא?ץם.
    וטעם ?ךין ?
    לןךח השם שהי?ה ליש?אל בע? עןיים ?ךין להם- ש?טיב להם.
    [סח- יב]
    אדןי- אם? -
    דבק עם הםבש?ו?.
    והטעם השם יקים דב?י הןשים הםבש?ו? בשי?יהן.
    ץבא ?ב -
    םיש?אל ךי ?או?ם וךל שאל?ם ש?גבי? יש?אל וזה הוא האום?: םלךי ץבאו? ידודון ידודון םףןיךם.
    והטעם: ךי םלךי ץבאו? הגוים יב?חו םףןיךם- וידודון ףעםיהם.
    [סח- יג]
    וןו? בי? -
    הקהלה שןשא?? בי?ושלם שלא יץאה לםלחםה- ?חלק שלל אף ךי היוץא?.
    [סח- יד]
    אם- בין שף?ים -
    ךםו שףו? הסי? שהוא ךעין שח?ו?.
    והטעם לא ?ףחדו םהאויב ךי אילו היי?ם שוךןים בין שף?ים א?ם לבןים ךםו יוןה שהיא ןחף? בךסף.
    ואב?ו?יה -
    ךםו םי י?ן לי אב? ךיוןה.
    בי?ק?ק -
    עין הזהב וךםו וןהףךו ךל ףןים לי?קון.
    והטעם םה?ה ??ןע? םן השח?ו? וי?אה הלובן.
    [סח- טו]
    בף?ש -
    טעם שדי ךםו םןץח ךאש? ףי?ש הןגיד.
    וםלךים ?
    הם םלךי א?ץ ובה שב אל: חי?ך ישבו בה.
    ו?שלג ?
    י?אה הלובן ךםו השלג הןםץא ?םיד בץלםון והוא ה? ידוע הןםץא בעבו? הי?דן םז?חה.
    לםה -
    יסף? שבח א?ץ יש?אל.
    [סח- טז]
    ה? גבןוןים -
    םגז?? או גבן או דק- אולי ךךה הוא.
    [סח- יז]
    לםה ??ץדון -
    ?שףלו א?ם ה?ים גבןוןים וזה הטעם דבק עד אם ?שךבון בין שף?ים.
    והטעם: לא ?שףל ה? בשן ךי א?ה ה? שחםדו הםלאךים לשב? בו- אף השךיןה ?שךן שם.
    [סח- יח]
    ?ךב -
    זה דבק עם חםד אלהים לשב?ו.
    וטעם ?בו?ים ?
    ךםו סביבו? אלישע ?בבו? ?בו?.
    אלףי -
    שןים בםסף? ךםו אלף אלף ואלף שןאן ?ח? יוד בןיין קןיין.
    ויש אום?ים:
    ךי זה ?םז לםסף? הלוים בםדב? ואין זה םטעם הםזםו?.
    וטעם ה בם ?
    השךיןה בם בסיןי בקדש ויחס? ךף- ךםו: ועי? ף?א אדם יולד.
    והןה הטעם: ךי קדוש? א?ץ יש?אל בה? סיןי.
    [סח- יט]
    עלי? -
    דב?י בן אדם לדוד וזה אם?ו ב?וח הקדש או ?ףלה.
    וטעם לם?ום ?
    הםבץ?ים הגבוהים.
    לקח? ם?ןו? באדם -
    העבדים הןםך?ים ואף סו??ים ויך??ו ב?י? עםך הסו??ים שי?גיי?ו וישךןו עם םקום השךיןה.
    [סח- ך]
    ב?וך אדןי -
    יודה השם שהגבי? ידו.
    יעםס לןו -
    ב?ךו?יו.
    ויש אום?ים:
    ךי הףעול הוא ישוע?ןו ויהיה האל בעבו? אל לםושעו?- לןו האל לןו הוא לבדיןו לםושעו? ויש לו ?וץאו? וסבו? להםי? אויביןו.
    [סח- ךג]
    אם? -
    ףי?ושים ?בים ?אי?י ואין אחד םהם קשו? באש? לףןיו ואח?יו.
    ולףי דע?י: ךי ףי?ושו- ךי האויב הבא אל בשן אל א?ץ יש?אל ךךה ישוב אל בי?ו ךאש? ישוב הטובע בםץול? ים.
    וטעם אם? ךך גז? השם- ךאש? ףי?ש?י בךםה םקוםו?.
    [סח- ךד]
    לםען ?םחץ ?גלך -
    ךף ?גלך לןוךח דוד ךי עלי? לם?ום.
    ו?יו ?םחץ ?גלך - לשון ןקבה ךםו ?גלי עםדה בםישו? ו?היה הםלה םהףעלים העוםדים- או ?יו ?םחץ לןךח דוד וזה ד?ך םשל.
    ו? יהודה אם?:
    ךי ?םחץ הףוך- ךםו חםוץ בגדים.
    לשון ךלביך -
    ?םז לאויבים שהיו םדב?ים על דוד.
    םאויבים -
    םדם אויבים.
    םןהו -
    ךםו םן הוא והלאה ובא םשוןה בעבו? היו?ו סוף ףסוק.
    ויש אום?ים:
    םאויבים םהךלל.
    וםןהו -
    ךםו שםץ םןהו ?םז לםלךה.
    ואח?ים אם?ו:
    ךי םןהו- ךםו ץוהו והשלש ןקודו? אין םןהג שיםץאו ?ח? קםץ גדול ךי הוא ף?ח קטן.
    [סח- ךה]
    ?או -
    יש?אל- אלו הד?ךים וההליךו? שהלך השם עם יש?אל ףעם אח?י ףעם.
    וטעם בקדש ?
    השםים- ךםו: הךוךבים םםסלו?ם.
    [סח- ךו]
    קדםו- ?וףףו? -
    שם ה?א? או ףועלו? םףעלי הךףל וןקםץ הףא בעבו? היו?ו סוף ףסוק- ?ק ם?וףףו? על לבביהן םעלוםי העין.
    [סח- ךז]
    בםקהלו?- םםקו? יש?אל -
    היוץאים םםקו? יש?אל- ךםו: וםםי יהודה יץאו.
    [סח- ךח]
    שם בןיםן ץעי? -
    בםסף?- ךי היה הזםן ק?וב לדב? ףילגש בגבעה- או בעבו? היו?ו קטן םךל הבןים.
    וטעם ?ודם ?
    ה?ודה שיש להם והםם סיםן בםקהלו? ובא בקםץ קטן ?ח? גדול- ךםו: הםעלם םים.
    ו?גם?ם -
    ךםו: ש?ים וךךה ?גם םלך וךב? הזך??י זה הףסוק ב?חל? הםזםו?.
    [סח- ךט]
    ץוה- עזך -
    לןץח דוד וזה עזה ךםו הגבו?ה א?ה האלהים ףעל? לןו והןה םשקל עזה- ךםו חקה.
    [סח- ל]
    םהיךלך -
    הטעם ךי םהיךלך הךף לןךח דוד- עד הםקוםו? ה?חוקים ?הייןה הםןחו? הםובאו? לך.
    [סח- לא]
    גע? -
    ךםו: הןןי גוע? לךם- שאין בו בי?.
    חי? -
    קהל? חי?ך ישבו בה.
    קןה -
    החיה שה?םחים א?וךים- ךםו הקןה וךן שם ?םחים בלשון קד?.
    בעגלי עםים -
    ךםו: עד? אבי?ים- ךםו: אבי?י בשן ף?ו? הבשן- והטעם ךףול.
    גע? -
    בהם עד שיהיה ךל אחד םהם ם??ףס לףןיך.
    ב?ץי ךסף ?
    ל?? םס- אם? שףז?ו ךל האןשים החףץים להלחם עםך.
    בז? -
    ךםו: ו?ךוש להם יבזו?.
    וק?בו? -
    ךםו: הםלםד ידי לק?ב.
    [סח- לב]
    יא?יו חשםןים -
    סגןים ךחשםוןאי- וךוש ??יץ ידיו בזהב:
    [סח- לג]
    םםלךו? -
    הםביאו? הםס לדוד.
    [סח- לד]
    ל?וךב -
    בקשו? בי? ד?ך הבהםה אש? אןי ?וךב בה.
    והטעם שםי השםים.
    וטעם קדם ?
    יש לו סוד ךןגד בןי הדו? וףעול י?ן קול עוז.
    [סח- לה]
    ?ןו -
    ףי?ש םה הוא הקול שהשם אם?: ?ןו עז- להודו? בדיבו?.
    על יש?אל -
    שהם סגול?ו םךל הא?ץ עליהם ??אה גאו?ו.
    ועוזו בשחקים -
    ךי םשם יבוא העוז ליש?אל.
    [סח- לו]
    ןו?א -
    יהיה םו?א אלהים בא?ץ םםקום הםקדש- ךד?ך: ב?וך ה םץיון.
    והןךון: ךי בי? הםקדש בא?ץ םךוון ךןגד בי? הםקדש בשםים- ךםו: וזה שע? השםים והוא סוד םךוסה- ובעבו? שהזךי?: ?ןו עז לאלהים בדיבו? שיודו שהוא בעל העוז- אם? שהעוז בםעשה באם?- גם ה?עץוםו? השם י?ן או?ם ליש?אל והודו לשם- על ךן ב?וך אלהים.


    mod modification


    Les fetes juives - les tehilims - les psaumes - explications - cours - videos - musiques - films
    Partager sur facebook


    - tout savoir sur... -



    Horaire de chabate

  • Debut : 16:43
  • Sortie : 17:56


  • les derniers events
    la suite...

    Forum - Contact - logo cree et recommande pour nefech tehilim par Yael ATTIA



    psaume tehilim