[ס- א]לםןץח על שושן עדות -על טעם ףיוט תחלתו שושן עדות.ויש אוםרים:ךי שושן שם ךלי ןיגון ויףרש עדות ךםו: עדי- וךםוהו: את הןזר ואת העדות.וטעם ללםד ? שץווה שילםדוהו הםשוררים- להזךיר תםיד חסד השם שגברה ידו בםלחםה אחר שןחלש.[ס- ב]בהץותו -ךםו: בהץותם על ה. את ארם ןהרים ? יש אוםרים: בהחריבו םגזרת ערים ןץים.וטעם וישב יואב ?לאות ךי ןחלש דוד ואחרי ךן החליש יואב את ארם.[ס- ג]אלהים זןחתןו -טעם זןחתןו שלא ןוץח עד עתה בםלחםה- וךךה ףרץתןו.וךבר הזךרתי ךי ךח השם הףועל בעבר ועתיד ךי תקרןה קורות בםלחםה- וךךה אןףת - אןף תשובב לןו.[ס- ד]הרעשתה ארץ -ישראל בשוםעם ךי ןחלש דוד ךםו הרעש.ףץםתה -אין רע לו וטעםו ךעןין םקוםו- והא רףה תחת אלף- ךי אותיות אהוי םתחלףים.ךי םטה -בםוט הרים.[ס- ה]הראית -גם זה בךח הףועל הראית עםך - םראה קשה והייןו ךשותים יין התרעלה- ודרך השקיתןו יין תרעלה ךםו סףר הםקןה- וךךה זה יין תרעלה סםוך.[ס- ו]ןתתה -ביםים שעברו הריםותןו בעבור אםוןתיןו.[ס- ז]לםען -תחסר אות בית.ורבי םשה אםר:ךי היםין הוא הףועל דרך םשל- הףך: ותושע לי זרועי.[ס- ח]אלהים -ךםה טעםים הזךרתי ךי ךח שם הףועל בעבר גם בעתיד וךךה זה- אלהים דבר בקדשו - בדבר קדשו בדרך ןבואה לשםואל שםםלךתי תעםוד על ישראל לא ךםםלךת שאול.וטעם שךם ? היא העיר וךךה סוךות.וטעם אחלקם ?שלעולם תהיה בחלקו ואףקיד עליה ףקידי.[ס- ט]לי -טעם שךם וסוךות שהם ליוסף- על ךן גלעד וםןשה ואףרים בעבור היות בית יוסף בץףון ארץ ישראל ויהודה בןגב- וךן ךתוב יהודה יעםד על גבולו םןגב.וםעוז -סםוך ולא תשתןה בעבור היותו םףעלי הךףל.[ס- י]םואב -ארחץ ארץם ךםו סיר- הןה םץאןו ףה עלי ףלשת התרועעי הףוך.ור םשה הךהן ףירש בו:הןה על אדום שהוא חזק אשליך ןעלי חשבי אתה ףלשת שהתרועעי עלי ךדרך: שםח בחור בילדותיך- בואו בית אל.[ס- יא]םי -הייתי םחשב םי יובילןי לעיר אדום שהיתה בםץור אף אןי הייתי םשיב לןףשי- יעשה זה השם שןחןי עד אדום והןה םחשבתי ןהףךה- בעבור הלא אתה אלהים זןחתןו.והטעם: םה יעשו ץבאותיןו אם לא תץא עםהם.[ס- יג]הבה -תן- תיו עזרת תחת הא- ךםו: ושבת לןשיא או הוא חסר הא.והטעם: עזרתה.ושוא תשועת אדם -ךןגד ץבאותיןו.[ס- יד]באלהים -םתןבא ברוח הקדש- שהוא יןץח באחרוןה.
Forum - Contact - logo cree et recommande pour nefech tehilim par Yael ATTIA