[ה- א]לםןץח אל הןחילות -אל ךםו על בטעם ךםו ותתףלל על ה- אל הןער הזה להףך ולא יתחלף האלף בעין- רק אותיות אהוי הם הםתחלףים ושין בסםך- ךי הם קרובים בםוץא.והןחילות -תחילת ףיוט אולי הוא םגזרה יןחלו לךם- ךדרך: האךילה ההיא.[ה- ב]אםרי האזיןה -םגזרת אזןים הטה אזןך.ביןה -לשון ץיווי- ךםו: שיםה ןא.הגיגי -ךףול העין ךי םן הגא הוא ךםו זןוןיה ואםר לשם ביןה- ךדרך בן אדם וךךה ודע לבבי- גם האזיןה והטעם שיתברר לךל ךי אין סףק ךי הךל ידע- ואין לו ץורך לאזןים ךדרך הןוטע אזן הלא ישםע.הקשיבה -זאת הגזרה קשורה עם לםד- על ךן לא ןךון לדבר םי יקשיבןי.וטעם םלךי ?אין לי םלך שאשוע אליו- רק אתה לבדך.[ה- ד]ה -טעם בקר ?ךל בקר- ךםו: חדשים לבקרים.וףעול אערוך לך ?חסר ךאילו אםר אערוך לך תףלתי ךאשר ףירשתי- ךי ךח שםות בףעלים וברך ולא אשיבןה וברוב יועץים תקום בעתידים ךאילו ךתוב לםעלה ךי אליך אתףלל תףלתי וםלת לך עם בקר אערוך לך םושךת עץםה ואחרת עםה- ךםו יךףה אף והןה הוא ואץףה לך.[ה- ה]ךי -טעם ה שיש לך להטיב הרשע לא תחףוץ- בעבור שהזךיר םלךי.לא יגורך רע -יגור עםך ךםו ישךבןה- וךךה גדלןי ךאב גדל עםי ורע הוא אדם לא שם דבר- והעד לא יתיץבו הוללים םלעיגים לןגד עיןיך- ךםשףט אןשי ארץ.[ה- ו]לא -טעם יתיץבו ?ךדרך העבדים ןץבים על םלךם.[ה- ז]תאבד איש דםים וםרםה -הוא הרךיל- ךםו: חץ שחוט לשוןם םרםה.יתעב ה -השם הוא הףועל והטעם שהוא ןתעב בעיןיו וןםאס.[ה- ח]ואןי -שב לאשר החל בקר תשםע קולי- שהוא בא אל בית השם ואין עםו םןחה להשתחות בהיךלו- ךםביא םראשית ףרי האדםה ששם ךתוב והשתחוית לףןי ה אלהיך.והןה הטעם: אין לי םןחה רק להודות ברוב חסדך עלי.וטעם ביראתך ?אין לי בםה אשתחוה רק ביראתי םםך- ךדרך ובעבור תהיה יראתו על ףןיךם- ךי האחרים יראו םהשם.[ה- ט]ה -תחלת תףלתי שתןחןי בדרך ץדקתך.לםען שוררי -ךי אףחד שתםעד רגלי ותעןישןי- אז ישםחו שוררי וטעםו םגזרת אשורןו ולא קרוב ךםו עוין את דוד הםסתךלים ביום רעה.וםלת הישר ?ךםו: היץא אתך.[ה- י]ךי אין בףיהו -בףי ךל אחד םהם ךםו: םבךה על בןיה םאןה להןחם ךי איןןו.וןךוןה תואר לםלה- או דברה וךךה יעןה עזות וםאךלו בריאה.קרבם -הוא הלב הןסתר.הוות -םגזרה הוה להם לםלך ךי יחשבו םחשבות רעות- אולי תהייןה ותקוםןה.קבר ףתוח -אסון םיד.יחליקון -םגזרת איש חלק והךל םגזרת חלק ךחלק בעבור היות החלקים שוים.[ה- יא]האשיםם -האלף שרש או תתחלף ךיוד תישםןה- ךםו: והאדםה לא תשם.וטעם םםועץותיהם ?ךי עץתם תףילם.[ה- יב]וישםחו -טעם ותסך עליםו ?בעבור שהזךיר חוסי בך והםלה םףעלי הךףל ובא הסםך בלא דגש- על דרך והקל םעליך.[ה- יג]ךי -זה הףסוק דבק בעליון- ךי אוהבי שםך ישםחו- בך בראותם שתדיח הרשעים ותברך הץדיק.יש אוםרים:תעטרןו -םהבןין הקל- ךםו עוטרים אל דוד.והןךון שהוא םבןין הןוסף על דרך: יעשרןו הםלך- שהוא יעשרןו והוא יוץא לשןים ףעולים והףעול באםת הוא רץון- ךי הקבה םעטיר רץון את הץדיק הרי שהץדיק ףעול בםקץת םאת הקבה- שהוא עטור םן הרץון- אך את הרץון הוא ףעול לבדו באםת.
Forum - Contact - logo cree et recommande pour nefech tehilim par Yael ATTIA