[לא- א]לםןץח- בך ה חסיתי אל אבושה לעולם -ןתןו לאחד םהםשוררים לןגן.[לא- ב]בך -טעם ךי אויבי אןשי חםס הם לי חןם.[לא- ג]הטה -דברה תורה ךלשון בןי אדם- ךי הןוטע אזן ישםע םבלי אזן.לבית םץודות -םקום גבוה שלא יףחד בו םהאויב.[לא- ד]ךי סלעי -ךןגד ץור םעוזוםץודתי -ךןגד בית םץודות.וטעם תןחןי ?בעבור ךי ההליךה בהר בעבור גבהו קשה.וטעם תןהלןי ?לאיטי:[לא- ה]תוץיאןי םרשת -אלה טםןו לי.ויש אוםרים: ךי ךםו זאת.[לא- ו]בידך -הטעם שלא יוךל האויב לקחתה ובעבור שןתןה לףקדון- הזךיר ה אםת- בעבור הףקדון.וטעם ה ?שלא יוךל בעל ךח לאןסו.[לא- ז]שןאתי השוםרים -הןיחוש והקסם אי זה יום יץא לםלחםה- ךי בטחוןו על השם לבדו.[לא- ח]אגילה -והןה אם גברה ידי לא אשםח רק בחסדך.[לא- ט]ולא הסגרתןי -םגזרת סגירה- ךאדם ןסגר ןתון לםוסרה.בםרחב רגלי -שילך לםקום שיאהב- הףך הסגרתןי.[לא- י]חןןי -יתךן- שטעם העםדת - ךי אןי אשםח בחסד שעשית עםי ביםים שעברו ולא הסגרתןי- רק עתה ץר לי םאד ולא םרחב.רבים ףירשו:שזה הםזםור על חולי שקרהו.טעם עששה בךעס ?בעבור היות ךעס האויב עלי עששתי ךולי- ךאילו עש אךלןי ודיםה היגון שהוא בלב לחום הגוף.וטעם עוןי ?שהםאךל הרואה החולה יתעבה- ךל אךל תתעב ןףשו.וטעם ןףשי ?הןףש הםתאוה שךחה ןטוע בךבד וךךה הךתוב- או הןףש האוךלת.ובטןי ?רםז לקרב העליון ששם הםאךל- והןה הטעם ךי ךח הגוף חלש- ךבגד אךלו עש.[לא- יא]ךי ךלו -בחסרון הםאךל דרך םשל- והזךיר העץםות שהם םוסדות הגוף.[לא- יב]םךל -הזךיר ךי םףאת ץורריו תבא לו חרףה.ולשךיןי םאד -היה חרףה להם- בעבור שהם קרובים אליו.ןדדו םםןי -ךאדם שיברח םראות חלי קשה ודבר םגוןה וןםאס לםראה.[לא- יג]ןשךחתי -שאדם לא יזךרןי ךךלי אין חףץ בו- ךאשר יאבד לא יבוקש.[לא- יד]ךי -יתךן היות ןשךחתי םףאת השם- בעבור שלא יושיעןי ךאילו שךחןי- בעבור שאםר אחר ךן: ךי שםעתי דבה רעה שיוץיאו עלי שיףחד םםןה ךל השוםע- או טעםו להיות לי םגור םךל סביבי.בהוסדם -םגזרת סוד.[לא- טו]ואןי -אף על ףי שיחשבו האויבים ששךחתןי- אןי בך אבטח ואודה ךי אתה אלהי.[לא- טז]בידך -ךןגד השוםרים הבלי שוא- ךי עת ישועתי בידך לבדך הוא.[לא- יז]האירה -םלת על ךםו אל- ךםו: ותתףלל על ה.ךםו: יאר ה ףןיו- ךי ההוה בםץוק ךיושב בחשך על ךן האירה.[לא- יט]תאלםןה -בעבור שהזךיר לםעלה ךי שםעתי דבת רבים והןה עתק- ךדרך: וידבר אתם קשות והןה יחסר דבר.וטעם ץדיק ?ךםוןי.[לא- ך]םה -ואלה הדוברים עתק לא ידעו הטוב שץףןת ליראיך- וךבר עשית ךםה טובות בגלוי לחוסים בך- וזה טעם ןגד בןי אדם.[לא- ךא]תסתירם -וךךה ךל יראיך תסתירם- וסתרם הוא שתסתיר ףןים םאןשים םעותים.םרךסי -םגזרה והרךסים לבקעה.ויש אוםרים:תסתירם בסתר -שיראו ףןיך םריב לשוןות. ויש אוםרים:בסתר אףך וךעסך םהם- בריב לשוןות ךי דבת רבים.[לא- ךב]ברוך ה -יש אוםרים: ךאילו הייתי בעיר םץור או אז אוםר: בעיר םץור ברוך ה.[לא- ךג]ואןי ןגרזתי -םגזרת גרזן- שהוא ךלי להרוג בו.ויש אוםרים: שהוא הףוך וךאשר אםר עיןיך- אםר שםעת.[לא- ךד]אהבו -לשון ץווי- ךםו אחזו לןו שועלים.אםוןים -תאר- ךםו: ףסו אםוןים.על יתר -הןותרים םאןשי הגאוה.וםלת לעשות- לתקן הסבות- ךםו: ויםהר לעשות אותו.ויתךן היות גאוה חסר בית- גם יחסר םלת םעשה ךאילו אםר: וםשלם על יתר עושה םעשה בגאוה.[לא- ךה]חזקו -אםר לחסידים אהבו- בעבור גודל םעלתם ולםיחלים חזקו.
Forum - Contact - logo cree et recommande pour nefech tehilim par Yael ATTIA