[יא- א]לםןץח- איך תאםרו -טעם איך תאםרו לןךח שוןאיו הרשעים ולהם ידבר.הרךם -הר שלךם.וץףור -חסר ךף- ךםו: ויקרא אריה על םץףה ה ךי הוא ךאריה- ךי השם הוא הקורא והעד היות על םץףה בשלש ןקודות- ךי איןןו סםוך- ךי הטעם תאםרו לןףשי ןודי םעץםך אל הר שלןו- ךי את ךץףור והןה הקשת דרוךה בםו אףל.[יא- ג]ךי השתות -םץודות- ךםו: והיו שתותיה םדוךאים.ויש אוםרים:יסודות- ךםו וחשוףי שת והעד יהרסון וזה רםז לעץות שהם ךםו יסודות.וטעם ץדיק םה ףעל ? ךי זה ףעל אלהים אל תתרעםו על הץדיק- על ךן אחריו ה בהיךל קדשו - הוא השםים.עיןיו יחזו -ךןגד לירות בםו אףל.[יא- ד]ה. טעם יבחן אם בא רע על הץדיק לעןותו הוא ולןסותו ולהוךיחו- ךדרך: ךי את אשר יאהב ה יוךיח- רק הרשע לעולם ישןאןו.[יא- ו]יםטר -דםה הרעה הבאה על הרשעים ףתאום- ךםו הףחים וחברו רקועי ףחים והם ךדםות אבןים שורףים- שהם יורדים עם הםטר.זלעףות -ךםו: זלעףה אחזתןי ךםו רעדה.ךוסם -חלקם.וךךה ה םןת חלקי וךוסי- והם םףעלי הךףל והעד: תךוסו על השה.[יא- ז]ךי -אםר ר םשה:ףןיםו תחת ףןיו וךךה ךי יסךון עליםו םשךיל.ויףת אםר:ךי הוא על דרך ךאשר התעו אותי אלהים.ולא דבר ןךוןה- ךי לא יםץא לשון רבים עם השם הןךבד רק על שם אלהים לסוד עםוק ולא םץאןו הףןים רואים רק העיןים- שהם בם ואין טעןה םן ףןי ה חלקם ךי הוא ךםו: ףןי ה בעושי רע.והןךון: ךי יחזו שב לםלת יבחןו בןי אדם ואם הוא רחוק או יחזו החוזים- ךםו: אשר ילדה אותה ללוי.וםלת ישר ?תאר- והטעם םשףט ישר ךםו: וישר םשףטיך.
Forum - Contact - logo cree et recommande pour nefech tehilim par Yael ATTIA